• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Till salu: Sinn 103 St Sa Limited Edition (White) - Prissänkt!

Cisse

Breitling
PRISBUMP 21,000 kronor (OBS!! enda och sista sänkningen) !

Till salu en limited edition av den fantastiska Sinn 103 St Sa, vilken är extremt välvårdad och unik i sitt slag. Det som jag tycker gör den så speciell är den minimalistiska designen, en väldigt understated design med tyska veckodagar och Automatik. Finns inget på klockan som skriker ut limited edition utan bara kännare vet att en helt vit tavla är unik och en limiterad serie av endast 100 klockor för Sinn 103. Klockan finns inte ens omnämnd på Sinns hemsida.

Jag föll för utseendet och klockan via ett inlägg i watchuseek och efter ihärdigt letande så hittade jag och köpte jag den av en välrenommerad vintage handlare i UK (Sweeping Hand) för cirka 1 år sedan ur hans privata samling.
Hans gamla säljannons bifogas då jag anser hans språk och bilder är outstanding för att helt göra klockans bakgrund och skick rättvisa (egen dagsfärsk bild längst ner).

http://sweepinghand.co.uk/uber-rare-sinn-103-st-sa-limited-edition-white-dial-with-white-sub-dials/.

Efter köpet har jag efterforskat lite på egen hand för att erhålla ytterligare kunskap om klockan (se nedan).

Pris: 24,000 kronor.
Retur: Retur inom 24h förutsatt att den lämnas tillbaka i samma skick.
Jag bor i Västra Sverige nära Göteborg men jag kan vara flexibel för rätt köpare. Affären görs gärna upp F2F men andra alternativ kan fungera. Ser helst kontant betalning men några få objekt kan vara intressanta som byte med pengar upp från min sida. Zenith El Primero Original 1969 alt fåtal utvalda modeller av Grand Seiko tex SBGJ005.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
“It was a limited edition model made for the Far East and American market. I believe there was 100 in total of which 20 went to the USA which is where I purchased this one from. I've owned it quite a long time and it was serviced by my watchmaker 2011. Since then it has had very limited running time. Pretty special piece, never seen another one available in all the time I have had it. I do know of one other Sinn collector who has one, think he may be in the USA also. I've been a big Sinn collector for many years and have a few rare pieces and protoypes but this one has not seen much wrist time in the last year as I just have too many pieces. Time for someone else to enjoy it as much as I have”.
Comes with everything such as new: inner and outer box, warranty card, instruction booklet and CD, strap changing tool, spare links.
Jason Graham, Sweeping Hand
---------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Mr. Eliasson. In our operating system it is mentioned that this is a 103 St Sa weiß (white) Japan. It has a Valjoux 7750 movement.
Kind regards
Sinn GmbH Customer service
Anika Wanderer
-----------------------------------------------------------------------------------
On the dial is the German word for automatic (Automatik). Both the 103 St Sa and 103 A Sa are based on the Valjoux 7750 so the manual for either watch would match your watch. Your watch is a limited edition version (special white dial). The watch looks great and it was a big success so I expect your watch will continue to increase in value over time.
Thank you.
Tim, WatchBuys, ursprunglig säljare 2006/12
Sinn103 LE.jpg
 
Senast ändrad:
Topp