• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbaka på handleden!

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Det är en riktigt rolig tavla. I starkt ljus och direkt ljus blir tavlan mattsvart med lite grå nyanser, men i indirekt ljus är tavlan kolsvart och något glansig.

Är riktigt nöjd med tavlan men letar efter en vit med romerska siffror för lite variation, blir snyggt till sommaren.

Tyckte den såg matt ut, riktigt cook. OM du skaffar ny tavla, behåll den svarta i lådan för bövelen!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Det har många här sagt haha!
Ska försöka hålla det! Insett att datejust är en sån där klocka som måste finnas i samlingen. Jäkla variation beroende på vilken länk eller strap man kör!

ÅH det är ju precis en sådan här jag vill ha, vad är det för ref på skönheten?
Det är en 1601. Mao räfflad vitguldsring och utan quickset.

Tyckte den såg matt ut, riktigt cook. OM du skaffar ny tavla, behåll den svarta i lådan för bövelen!

Svarta tavlan blir kvar! Den är matt, men som sagt, i visst ljus blir den kolsvart och något glansig. Plexit bidrar förmodligen också.
Men jag vill även ha en vit tavla...eller en blå.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Svarta tavlan blir kvar! Den är matt, men som sagt, i visst ljus blir den kolsvart och något glansig. Plexit bidrar förmodligen också.
Men jag vill även ha en vit tavla...eller en blå.
Kör på en vit, ger ju mest variation om du har en svart. Svart och blå är rätt lika i jämförelse

Inspiration, DJ på vit tavla (visserligen en nyare än din, men ändå...)

https://www.chrono24.se/rolex/datejust-date-acciaio-zaffiro-36-mm-sapphire--id2528064.htm?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Kör på en vit, ger ju mest variation om du har en svart. Svart och blå är rätt lika i jämförelse

Inspiration, DJ på vit tavla (visserligen en nyare än din, men ändå...)

https://www.chrono24.se/rolex/datejust-date-acciaio-zaffiro-36-mm-sapphire--id2528064.htm?


Helt rätt..Men tack vare dig måste jag äga en blå tavla. Kollar ofta bilderna på din gamla dj.
Så....mao behöver jag köpa två nya tavlor.

Klockan på länken var riktigt fin, tyvärr finns inte den typen av tavla till 160X. Ska försöka hitta en med romerska siffror om det finns, annars blir det en med stavindex.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Skönt att ha problemen uppklarade och att du bara kan njuta av klockan nu! Den är riktigt läcker! Grattis!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Riktigt fin! Kan tänka mig att det känns skönt att ha den hemma igen.
Hur länge var du utan den?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Oystern, gärna med en blå tavla till ;)
Inspiration :)
20140303_115813.jpg
20140303_115919.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
Den där var otroligt fin jonas_w!
Vad är det för ref på länken? Antar att det är tidsenlig länk mao den rätta oystern till 1601?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Håller med dig Wii, finns inget skönare än ny servade klockor :hungry:, kul att hen är hos pappa igen ;)
 
  • Like
Reactions: Wii

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Riktigt fin hur som. Passar bättre med 7836 än 78360. Den senare känns något klumpig till datejusten.
1969, första året med hackfunktion om jag minns rätt? Eller var det 1971?
Jag gillar också denna länk bättre på vintageklockor, den är något rasslig men tunn och smidig. Klockan har inte hackfunktion så det kom nog något senare.
 
  • Like
Reactions: Wii

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Riktigt snygg! Den dag jag vågar mig ner till 36 mm (I know, jag är lite skadad), blir det garanterat en fin gammal DJ!
 
Topp