• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbaka på handleden!

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Vass kombination, svart tavla och jubilee. Måste kännas oerhört skönt att ha en nyservad klocka på armen, framförallt när det varit massa knas med säljaren.
 
  • Like
Reactions: Wii

4cie

Rolex
2-Faktor
Grattis!
Känslan av ny klocka igen efter service måste jag känna, har inte fått tillbaka min Omega än :)
 
  • Like
Reactions: Wii

Capo

Omega
2-Faktor
Stod i valet och kvalet mellan nuvarande klockan eller vintage DJ med oyster länk, nästan så man ångrar sig lite... Riktigt fräsch.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Men original? Så dessa tavlor finns? Skall förtydliga att jag inte vet själv, är intresserad. Falcone Per
Ja, tavlan är original men servicetavla. Peter kollade upp det, går att beställa idag om man så vill.

Vass kombination, svart tavla och jubilee. Måste kännas oerhört skönt att ha en nyservad klocka på armen, framförallt när det varit massa knas med säljaren.

Ja, det är ärligt talat bättre än nyköp-känslan. Har varit en massa knas tidigare men jag har inte velat ge upp då jag verkligen gillar utseendet och väntade länge på att köpa en datejust. Så känslan nu är riktigt skön! Tänker inte ens på stålarna som gått åt för servicen.

Stod i valet och kvalet mellan nuvarande klockan eller vintage DJ med oyster länk, nästan så man ångrar sig lite... Riktigt fräsch.

Du ska inte behöva välja..Köp en till ;)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Skön känsla som jag själv förväntar mig att få uppleva nästa vecka då min ögonsten kommer tillbaka från service :)
 
  • Like
Reactions: Wii

Wi

NLA
2-Faktor
Tack! Lite underligt med en ny helmatt tavla, vet du vad de mer erbjuder för typer? Gillar hur det ser ut iallafall.


Vi kikade på lite bilder i databasen under senaste KS-eventet, men jag var ärligt talat lite berusad, så minns inte speciellt väl. Kommer iaf ihåg att det var fler tavlor (men inte jättemånga) än jag trodde, har tidigare haft föreställningen att det finns få alternativ till 160X.

Edit: googlade lite snabbt på matte black dial och fann en del resultat på datejust med denna typ av tavla. Många ser patinerade ut. Tavlan har kanske funnits som standard och inte bara som servicetavla, men är lite ovanlig?

Vad kan du säga om denna?
http://www.hqmilton.com/watches/1968_rolex_1601_black_dial_datejust
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vi kikade på lite bilder i databasen under senaste KS-eventet, men jag var ärligt talat lite berusad, så minns inte speciellt väl. Kommer iaf ihåg att det var fler tavlor (men inte jättemånga) än jag trodde, har tidigare haft föreställningen att det finns få alternativ till 160X.

Edit: googlade lite snabbt på matte black dial och fann en del resultat på datejust med denna typ av tavla. Många ser patinerade ut. Tavlan har kanske funnits som standard och inte bara som servicetavla, men är lite ovanlig?

Vad kan du säga om denna?
http://www.hqmilton.com/watches/1968_rolex_1601_black_dial_datejust
Visarna ser fuktskadade ut, men utöver det vet jag inte, därav min nyfikenhet.
 
  • Like
Reactions: Wii

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Vacker. Fast snyggast på Oyster! Går också i väntans tider på spännande leverans från RobE men det lär ta ett tag till....
 
  • Like
Reactions: Wii

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vi kikade på lite bilder i databasen under senaste KS-eventet, men jag var ärligt talat lite berusad, så minns inte speciellt väl. Kommer iaf ihåg att det var fler tavlor (men inte jättemånga) än jag trodde, har tidigare haft föreställningen att det finns få alternativ till 160X.

Minns du Robs listpris för tavlorna? Jag har ett svagt minne av att Nymans sa 2k eller 5k...
 
Topp