• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbaks i träsket. Firar med bildkavalkad på det passerat, saknas och finns idag...

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Efter två års total och frivillig frånvaro från klockträsket och gamla TTT-tiden är jag nu tillbaka. Eller klockstranden kanske man ska säga, låter trevligare än träsket?

Detta firar jag med att släppa en bildkavalkad av lite gamla egentagna bilder med tillhörande information på en del av det som passerat förr, och även det som är kvar. Håll till godo! :)


Colt95.jpg

Breitling Colt Automatic A17035, 1995. Köptes 1998, LNIB. Jag hade varit klockgalning sedan jag såg strandsäljarna på Mallorca sälja fulklockor som femåring men det var denna som var starten på de "riktiga" klockorna. Jag kommer inte prata priser senare, enbart på denna. 3500:- betalade jag, annons i Gula Tidningen. Sjukt bra pris, den var i stort sett oanvänd och komplett. Denna säljer jag aldrig då den har ett speciellt värde. Jag använde denna dagligen fram till 2006-2007 tror jag det var. Då var det dags för...


Cockpit.jpg


Cockpit2.jpg

Breitling Cockpit. Riktigt trevlig pjäs i lagom storlek. Pilotlänken är den bästa jag testat även idag. Men nu började det på allvar. Såg Leo Di Caprio i Blood Diamonds och var bara tvungen att köpa en...


BCA.jpg

Chrono Avenger. Riktigt stor och macho med sina 44 mm. Men ändå komfortabel med sin lätta titan. Även på den trevliga Pro-länken som jag inte hittar någon bild på. Men det var någon som saknades i min Breitling-värld...


Pepsi.jpg

En Rolex såklart! Valet föll på en 16710 GMT2 med rödblå insert. Väldigt trevlig sak. Stannade inte så länge dock. Det gjorde ingen av de tidigare heller. För när man väl börjat flippa så är det svårt att sluta.


Kermit_benarus.jpg

GMT'n uppgraderades, eller nedgraderades beroende på vem man frågar, snart till en sprillans 16610LV. Enda dyrare klockan som jag faktiskt köpt ny. Den blev kvar några månader. I samma veva var dessa Belarus poppis och jag blev lite såld på dem. De är snyggare på bild än i verkligheten enligt min mening, men smaken är som baken.


benarus.jpg


Benarus2.jpg

Coola billiga pjäser men inte min kopp te kände jag ganska fort.


Nu var det även dags att byta LV'n...
GMTC.jpg


GMTc2.jpg

En GMT2C blev det. Gillade denna väldigt mycket. Kan mycket väl tänka mig att köpa om den igen vad det lider. Men denna blev flippad. Lärde mig att Rolex nya länkar och lås är suveräna.


Sedan köpte jag lite annat smått och gott...
certina.jpg

Certina DS First Chrono. Mkt trevlig klocka. Oförskämt billig för att vara så välbyggd.


Casio2.jpg

En gammal barndomsklocka från åttiotalet som kommit bort. Casio DGW-30 heter den. Hittade denna NOS t.o.m med tagen kvar. Nostalgi.


Casio1.jpg

En annan Casio. Ful som stryk.


Nä, nu var det dags för ett bekant varumärke igen...
Colt1.jpg

Breitling Colt II Automatic A17380. Sjukt trevlig klocka. Billigare än mina tidigare Breitlings, men den absolut trevligaste i mitt tycke. Colt räknas som något av en instegsmodell men denna osar kvalité. Fattar inte att jag sålde denna. Jag är på jakt efter en ny likadan.


Sen började titta lite på billigare dykare för att inte sina hushållskassan helt...
6309.jpg

Klassisk Seiko 6309-7040. Hittade en som är tillverkad samma månad som jag är "tillverkad". Jag kan ju räkna nio månader bakåt. :)


Mer billiga dykare skulle komma...
dykgrupp.jpg

En Marathon GSAR och en CWC Royal Navy Auto i gruppbild med den äldre brodern Seiko. En perfekt trio. Marathon är som en tank. Skulle vinna ett slagsmål med vilken Sub som helst. CWC'n är ursnygg.


Dags för en ny (gammal)...
DJ.jpg

Rolex Datejust 16013. En TT som beställts med vanlig stållänk från början. Mycket snygg kombo. Ångrar att jag flippade iväg denna enormt. Men den fick ett bra hem, samma kille som jag köpte den av köpte tillbaks den efter något år. Stefan om du läser detta, är det inte dags att bolla tillbaks den en gång till? Du får lite mer än du gav, den går ju upp lite varje gång :)


Senaste inköpet blev....
OP.jpg


OP2.jpg

En modern Rolex. Nämligen OP 116000 V-serie med en otrolig tavla man inte ser så ofta. Får se hur länge denna stannar. Rycker i flippsinnet då annat hägrar...

Nu fick jag inte plats med fler bilder. Av dessa klockor har de flesta flippats, och den kronografiska ordningen kan vara fel på någon då minnet inte är som förr. Men någorlunda rätt är det. Kvar har jag dock de båda Casio, min första Breitling, trissen i billiga men suveräna dykare och den sistnämnda OP'n.

Vem vet hur klockboxen ser ut om några veckor? :D

Hoppas bilderna uppskattas. Det tog lite tid att knåpa ihop detta inlägg minst sagt.

Peace! :pirate:
 

Bilagor

  • OP2.jpg
    OP2.jpg
    82.5 KB · Visningar: 126

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Bra! Du måste posta i tråden "finns det någon som är nöjd". Jag gillar inte alla klockor du prövat men flertalet är mkt bra. Kul att du delar med dig. Hoppas på mer action :)
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Klart det uppsakttas med ett så utförligt "reportage". Det var en hel del kul som passerat hos dig.
Och Rolexen du har nu är riktigt snygg, den tavlan är grym!
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Trevligt reportage. Jo jag har kvar min 16013, min första Rolex som om allt går som det skall en dag kommer att pryda armen på min nu 9 månader gamla dotter som sitter här bredvid mig. Fast mycket kan ju hända innan dess.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Gott att höra! -Då man själv aldrig haft ens en vit månad så känns det skönt att höra om återfall... :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Trevligt reportage. Jo jag har kvar min 16013, min första Rolex som om allt går som det skall en dag kommer att pryda armen på min nu 9 månader gamla dotter som sitter här bredvid mig. Fast mycket kan ju hända innan dess.

Aha jag förstår. Det blir en bra present. Kul att du blivit farsa, grattis! :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Grymma dinkor helt klart, tyckte den här var lite småcool faktiskt, vad ligger dom på i pris?

benarus-jpg.98979

Benarus Barracuda. Om jag minns rätt så är det deras första klocka, begränsad utgåva. Jag tror jag betalade 2-3-4000 någonting, minns inte exakt. Prisvärda och lite ovanliga klockor. Kvalitétskänslan på denna är väl inte super direkt, skramligt verk m.m. Men riktigt fotogenisk.
 
Topp