Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tillbakadragen TILLSVIDARE Rolex GMT Master 1675

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av OBRKV, 9 mars 2015.

1. OBRKV
    Trådstartare

OBRKV Stadsbo

Från:
    Stockholm
    TILLBAKADRAGEN!

Hej,

Säljer ett stycke Rolex GMT Master 1675 1.2mil som daterar den till slutet av 1964.

Går bra och ska enligt den tyska handlaren jag köpte den av vara genomgången av urmakare innan den såldes till mig, något jag dock inte kan bekräfta. Lät den lokala urmakaren kika en snabbis på verket som tyckte att det rent visuellt såg bra ut. Bra gångreserv, inte trög i uppdraget. Skiftar datum ganska exakt vid 00:00. Luggarna är ganska jämna, förutom en som är aningen tunnare än resterande.

Tavlan är utbytt, sk. "whashed dial". Man har alltså rensat den från tritium vilket ger kritvita index. Visarna är förmodligen också bytta då de också är ganska vita. Datumhjulet är det ursprungliga. Annars inga märken eller skador. Glaset har några synligare repor vid kl6. Går säkert att polera bort om man skulle vilja det.

Säljes på en nyare oysterlänk utan märkbar strech, ett riktigt snyggt fadeat pepsi och ett svart insert.

F2F i Stockholm, ingen retur.
    Skickat med ASS-frakt retur inom 24H om klockan ej stämmer överens med beskrivningen.

Pris 43000:-

Kan även tänka mig en Rolex Explorer I 14270 med lugholes i byte.

IMG_0471.JPG IMG_0472.JPG IMG_0473.JPG IMG_0474.JPG IMG_0475.JPG IMG_0476.JPG IMG_0477.JPG IMG_0478.JPG IMG_9451.JPG IMG_0461.JPG

Senast ändrad: 27 april 2016
    Bobosela, DrSbaitso, Booo och 8 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps