• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillverkarnas senaste trend...

Tillverkarlogga fäst/fasad på glaset

  • Älskar mer än kebab

    Röster: 11 7.9%
  • Åker ner i papperskorgen dirr

    Röster: 128 92.1%

  • Totala väljare
    139

Simpatico

Rolex
Jag tackar nej.
Känner att har man bränt så mycket tankeverksamhet samt timmar bakom för att ta fram designen
så kan få in loggan väldigt mycket bättre.
 
  • Like
Reactions: JLW

JMT

Breitling
I samtliga fall hade klockan gjort sig bättre utan logga. Den platta loggan stör det tredimensionella i resten av klockan något sätt
 

Brogren

Cartier
Inte vad jag hade köpt...
Värt att nämna är ju att JLCn verkar lira i en helt annan klass. Att jämföra den klockan med TAG Heuers version av denna "trend" är ju en liten hädelse i sig. Sedan att den kostar en stor kaka mer är en annan sak.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag gillar det som fan, oavsett om det är en trend eller inte, synd bara att inte ROLEX har någon modell med skiten!
 

hannes1988

Cartier
Nej tack känns billigt, jaegern ser det ut som att det är galet med tid nedlagt på och sen förstöra den med texten rätt över där! Riktigt irriterande för min del :banghead:
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Det är lite oturligt på JLCn eftersom klockan är vansinnigt vacker i övrigt (och världens tunnaste mekaniska). Det hade varit bättre att skippa det, alternativt ristat in loggan som gravyr.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att 99,8% av alla skelleterade verk ser ut som skit. Huruvida loggan sitter på glaset eller ej spelar ingen roll.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar det som fan, oavsett om det är en trend eller inte, synd bara att inte ROLEX har någon modell med skiten!
På de bilder du visar är det asfult. Men Rolex har ju haft kronan i glaset i åratal. Syns bara om man kollar noga och mest till för att göra det svårare för förfalskare, men ändå.
 

månljus

Panerai
Går helt bort för mig. Sista bilden var absolut värst, ser ut som ett klistermärke man bara verkligen vill pilla bort.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skulle kunna vara coolt. Men klockorna i exemplet är helt enkelt för fula. :)
 

Baloo

Omega
Här går min gräns på vad som är okej att sätta på glaset
crown1-1.jpg
 
Topp