• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Timegrapher 1000

freno

Omega
Som rubriken lyder, är det någon som vet om det finns någon timegrapher tillsalu i eu/sverige eller här på forumet för en bra peng?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

freno

Omega
Har för mig det kom ett automatmail med vart han ville ha pengarna, sen va han väl inte supersnabb på att svara på mail, men han säljer ju en hel del.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

freno

Omega
Bara köra hårt, jag ångrar lote att jag sålde bort min, men vågade aldrig ta steget till att rucka mina rolex utan höll mig till seiko, certina, oris mm. Jag skrev nån stans en liten lathund till timegraphern här på forumet om du söker runt lite.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tack för hjälpen. Har beställt och betalat nu. Ska bli riktigt kul det här! :)

Ska rucka som en dåre. Får se om jag vågar rucka min GS. :D


Timegraphers är fantastiska instrument för oss amatörer. Men när man läser hur (tillika amatörer vill att) värdena skall uttolkas blir man irriterad. Det man skall komma ihåg är att det är stabiliteten i olika lägen som är det avgörande, inte höjden på haltningen eller inte ens heller amplituden (om den nu inte är extremt låg på korrekt angiven vinkel).
mvh
 
Topp