• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Timeshare - era erfarenheter? >>>

Chuck

Patek
2-Faktor
har fått möjligheten att köpa en andel av en i familjen. Andelen i fråga befinner sig på Kanarieöarna och är en lägenhet på ett av vings alternativ, 4 stjärnor.

Lägenheten/hotellrummet W har 2 rum, 6 bäddar, kök och jacuzzi på balkongen. Har varit där en gång och det är riktigt bra grejer.

Avgiften är 500€ per år och jag ska betala 2000€ i engångs kostnad, vidare kostar det 100€/år att vara med i klubben där man kan få vassa erbjudanden på hotell veckor worldwide (mestadels USA) detta är valfritt

Min släkting köpte andelen för 11000€ 2006 och berättade att marknaden för detta börjar dala, varför hade han ingen förklaring på.


Jag har inga tvivel mot min släkting, han närmar sig 80 bast och vill kränga av till nån närstående och jag nappade.

Inga beslut tagna men frågar er: erfarenheter av detta koncept?
 
Senast ändrad:

Chad

Rolex
Det beror ju helt på. Hur mycket får du nyttja lägenheten/rummet per år? Och hur länge är du uppbunden att dega 600€/år?
 

Johanw

Cartier
Ok tyvärr vad jag upptäck så sjukt lite regulär trafik från Sverige dit. Eller så har jag inte letat tillräckligt bra. I slutänden blev charter billigare.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Har också räknat på ts på olika ställen, men inte gått vidare. Beror så klart på nyttjandemöjligheten/vilka veckor, vilka reguljära förbindelser som finns och om man kan se någon ekonomisk uppsida. Om jag bara räknat de fasta avgifterna plus flygstol/transfer så har jag landat i att man kan få charter till ungefär samma/lägre pris. Då är man dessutom flexibel i tid.
 

JohnDoe

Rolex
De enda som tjänar på timeshare är väl de aggressiva säljarna som flockas på turistorterna. Tycker det är som sådana där MLM "säljpyramider". Skulle hålla mig långt bort från all timeshare.
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Jag har bara dåliga erfarenheter av Timeshare. De smyghöjer driftavtalen hela tiden, så efter ett antal år så blir det billigare att ta in på Hotel :mad:
Jag vet inte om det är därför Tyskarna aldrig hoppar på Timeshare :eek:
 
Topp