Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Timex Åsikter....

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 13 december 2012.

1. ...är det nåt att ha? eller är det ett fulmärke nuförtiden eller har dom lite 'cred'?

Dom har je en historia och vad jag vet/hört så använder/har används av militären osv + ...

Enlighten me...

Gillar denna som 'Phat Guido' sportar (en JCrew special tror jag) och funtar på att köpa en...

2. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Timex Datalink är en av fyra klockor certifierade av Nasa för rymdresor (ingen rolex här näh) street cred, yo!
    Timex nu, gör väl skit klockor, men ibland kan man hitta guldkorn.
    Vad är det för modell phat guido sportar?

3. Jokkmokkswe

Från:
    Sthlm
  4. Bu eller bää.....flipp eller flopp, hit eller miss -ni fattar...

5. Ricrob

Ricrob Friherre

Grabben har en Timex, funkar kalas åt honom men han är 9 år... :D

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      639,9 KB
      Visningar:
      733
  6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Timex har en del coola modeller och jag hade lätt kunnat köpa en timex. Tycker itne alls de är skräp, även om många modeller är sjukt tråkiga. Den du länkade till var ju rätt snygg.

7. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

snygg som fasiken faktiskt!

men trist av två skäl
    -quartz
    -100m WR

8. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Bra härjarbeaters kan jag tänka mig. Inte särskilt dyra heller vad jag har förstått.

9. ZQT

ZQT The Banker

10. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har en liknande Ricrobs grabbs...

Använder den som beater när jag sportar etc. Inget att klaga över vad gäller kvalitén.
    Notera de fuskpatinerade indexen och texten på tavlan (samt även visarna, dock är lumen vit! ;-)
    Den är 43 mm och sitter bra (här fotad med Ifåne på nära håll så att klockan ser gigantisk ut...)

Min första klocka var faktiskt en hadjagad Timex som jag fick som sexåring när jag bodde i Kanada med min familj. Timex är vad jag vet kanadensiskt!

11. Rossi

Rossi Präst

Cool tatuering har han iallafall.:grin:

12. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Det slår så jävla hård mot mandomen då en nioåring har BETYDLIGT grövre armar än en själv :(

:grin:

13. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Martin......om märket inte hade cred.....hade den varit o/intressant då???

Följer eller sätter du trender???

14. Viggen

Viggen Guest

Timex - Ok!
    Fostex - Blää!
    :)

15. Hade det numera vart ägt av ett kinesiskt fulbolag som bara köpt namnet så hade jag inte varit intresserad

16. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Är inte Seagull ett kinesiskt fulmärke...minns att du ville köpa min :)

17. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Jag köpte 2st på J-Crew för några år sen precis när denna kom. Dötuff tycker jag. 36mm. Quartz.

18. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Tjata inte om det här, nu. Ut och kolla stjärnfall med din man/kvinna. Vackert som fan!
    Nåväl, som klockfrälst sedan 40 år kan jag meddela att Timex haft goda klockor med ETA-verk under en lååång tid.
    MIN inställning till klockor är att det gäller att få kvalitet och funktion till minsta peng.
    Rollar, Omegor m.fl. går oftast bort då JAG anser att det mest handlar om varumärken och status.
    Detta tänkande har fört mig till Seiko, Davosa, Sinn, Kemner, Steinhart osv. Även Timex har förekommit.
    Just nu sitter jag med en övertoolig Sector diver, automatic, på armen. Den klarar det mesta från krogen till skogsarbete och med lite hemruckning går den inom cosc, fast den inte skulle. Den har fått många smällar utan att klaga
    och vi trivs ihop. Min senaste Timex var en diver automatic från -96 som verkligen levde upp till omdömet "toolwatch".
    Den satt på under 3 års skogsarbete och jag behövde inte rucka den alls. Den hade ett ETA-verk, double shock protection, och kostade 760:- 1996. En kompis har den nu, den fick en service 2007 och går finfint fortfarande.
    Varumärket, som sådant, garanterar inte alltid högre kvalitet. Det rör sig ju ofta om klockor med samma hjärta, kanske med något man kallar elaborré, standardutförande osv.
    Klockor med chronometerfunktion är lite annorlunda.
    Vill påpeka att detta är MIN inställning till klockor och jag begriper att jag öppnar upp för upprördhet, ilska och missnöje. Men det bjuder jag på! Dessutom anser jag att de finaste uren finns att finna bland vintageuren. Där kan man snacka handarbete och kvalitet för en struntsumma.
    Jag tittar mera på innandömet än det som står på tavlan, men ibland får även skalet styra valet.
    MIN uppfattning är att det finns inget mera prisvärt än Seiko. Har haft många i olika prisklasser och bara en, bland ca 20, har gjort mig besviken. (Men då blev det en ny på garantin.)
    Jag ägde en Steinhart ocean 1 i 4 år. Den vare sig ruckades eller ställdes om under de åren och det resulterade, i slutänden , i 8 sek + efter 4 år. Sådant uppskattar jag!
    Då jag älskar klockor, funktion och kvalitet har JAG dragit slutsatsen att en klocka inte behöver kosta mycket mera än 2-10000:-. Detta om man icke ser sin klocka som en investering eller, kanske, spekulation.
    Ödmjukast
    Michael

N1cklas, Vince, Mforce och 1 annan gillar detta.
  19. Får se, det kanske blir en, är sugen på lite annat därifrån oxå!

20. axa

axa Bonde

Jag har en Timex, mekanisk och med plastglas. Lite militärt utseende.

M.L. gillar detta.
  21. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Som typ Doxa?

22. Är det så?

Är det samma bolag????????

http://www.doxawatches.com/

http://www.doxa-in-asia.com/en/collections.php

23. Denke

Från:
    Stockholm
    Doxa är väl en sörja av dimridåer rörande produktion, köpta varumärken, ägande etc. I min bok är det förvisso bra klockor, men samtidigt har vi Doxa Asia.... :mrgreen:

24. Denke

Från:
    Stockholm
    Kom på att jag har en gammal Timex. Vet ej från när, men den har manuellt verk och plexi = vad mer kan man begära? ;)

Bifogade filer:

25. Jokkmokkswe

Från:
    Sthlm

Skänk nu den till MK så han får stilla sin hunger.

26. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Sambon kör Timex på jobbet...

27. Dt250

Dt250 Stadsbo

image.jpg Varit ute efter en Timex med resårarmband, har för mig att m.douglas hade sådan i falling down. Hittade den idag i Californien på en drugstore, riktig kultklocka image.jpg image.jpg

M.L. och Mforce gillar detta.
  28. K-S

K-S Biskop

Haft en militär timex som en polare fick... Grön tror den heter "expedition" den var frän

Mårtenssons ur Brookfield