• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tio i topp - the one and only list

Greven

Audemars
Om det handlar om kända märken för massan så ligger förmodligen Rolex, Omega och Breitling i en klass för sig när det kommer till dyrare klockor.
Som klockmärken håller jag med dig helt klart. Inga konstigheter där. :) Sedan är frågan vilka modeller som kan hamna på en topp-tiolista. I mitt första inlägg skrev jag de modeller som jag tror är allra mest klassiska. Har fått en del intressanta förslag och inlägg i tråden. Alltid kul när man tycker lite olika!
Vilka modeller tror du är mest kända för massan?
 

Guinness

Cartier
Snabbt svar är att det borde vara modeller ifrån de märkena. Frågan är om det finns tio klockmodeller som Svensson kan beskriva med modell och märke. Tror inte det. Men som de känner igen så är en gissning:
Sub
Smp 300
Datejust
Casio Terroristen
Navitimer
Omega Geneve (vintage)

Tror att sub och datejust är lika mycket igenkända ifrån sina många homager
 

Greven

Audemars
Snabbt svar är att det borde vara modeller ifrån de märkena. Frågan är om det finns tio klockmodeller som Svensson kan beskriva med modell och märke. Tror inte det. Men som de känner igen så är en gissning:
Sub
Smp 300
Datejust
Casio Terroristen
Navitimer
Omega Geneve (vintage)

Tror att sub och datejust är lika mycket igenkända ifrån sina många homager
Bra topp-sexlista! Ha ha ha...kul med terroristklockan på en "klassiker-lista" ;)
 

Greven

Audemars
Ja, med den med så har man alltid minst tio procent klart på listan för priset av en drink...
Tycker det är dags vi ändrar namn på den klockan med något som klingar lite mer positivt och värdigt. Varför inte Obama-watch? ;)
Skärmavbild 2015-11-04 kl. 20.35.59.png
 

Greven

Audemars
Snabbt svar är att det borde vara modeller ifrån de märkena. Frågan är om det finns tio klockmodeller som Svensson kan beskriva med modell och märke. Tror inte det. Men som de känner igen så är en gissning:
Sub
Smp 300
Datejust
Casio Terroristen
Navitimer
Omega Geneve (vintage)

Tror att sub och datejust är lika mycket igenkända ifrån sina många homager
En sak på din lista som jag måste fråga, hur kommer det sig att du valde Omega Geneve istället för exempelvis Constellation?
 
Topp