• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips önskas! Letar efter något DJ-liknande...

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Se detta som ett test för vintagepanelen, men alla är naturligtvis välkomna att bidra :)

Finns det några trevliga vintagealternativ till något i stil/användningsområde med en stålfärgad Rolex DJ/Tudors motsvarande, i ca 34-36 mm. Alltså ingen Rolex/Tudor, men gärna lite diskret "gubb-bling"/-elegans, som eventuellt även passar på en sladdrig stållänk. Alla tips mottages mycket tacksamt i tråden, så det är bara att ösa på, och skulle du råka ha något du kan tänka dig att bli av med, tveka inte, utan skjut iväg ett pm!
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Inte helt lik DJ, men inte helt olik heller:

awMQ0J4.jpg
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag brukar slå ett slag för Roamer! Extremt prisvärda. 44 roto-date varianterna brukar ligga runt 700-1800 kr. 18 stenars
varianterna kan du få för några hundra! Dessutom är dom relativt stilrena och klassiska! Jag har några i samlingen.
Här är två favoriter!

XAYzWxQ.jpg


nsmKjqz.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor


Tack för tipsen! Eternan såg lite småtrevlig ut. Kanske måste förtydliga att det egentligen inte alls behöver vara en DJ lookalike, utan mera själva "känslan" av liknande användningsområde. D.v.s. Allroundvardagsslitoslängdinka, men kanske lite mer åt det "laidbackdressade/gubb-blingiga" hållet. Lite kraftigare boett utan att vara en dykare, men med lite skön elegant/blingig känsla, utan att vara en superömtålig findressare. Nu blev det glasklart va ;) Alla ni med en vintage stål DJ med räfflad ring och rassligt, lite löst sittande jubilee, vet vad jag menar :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag brukar slå ett slag för Roamer! Extremt prisvärda. 44 roto-date varianterna brukar ligga runt 700-1800 kr. 18 stenars
varianterna kan du få för några hundra! Dessutom är dom relativt stilrena och klassiska! Jag har några i samlingen.
Här är två favoriter!

XAYzWxQ.jpg


nsmKjqz.jpg
Tack för tipset! Gillar Roamer, men har inte riktig hittat en passande modell. Upplever de kanske lite för bräckliga för att fungera som vardagsbeater...

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Topp