• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips billiga canvas och läder straps

callerolex

Breitling
Hej,

Tänkte vara lite snäll och tipsa den stora skaran på KS om billiga straps, exakt samma som säljs här på Klocksnack fast för nästan dubbla priset. Det är även gratis frakt.

Det här kanske kan bli en typ tips tråd, för att hjälpas åt :)

Olika canvas från Aliexpress:

https://www.aliexpress.com/item/Spe...d-Strap-20mm-22mm-Watchbands/32588825063.html

https://www.aliexpress.com/item/New...ch-Strap-18mm-20mm-22mm-24mm/32532059490.html

https://www.aliexpress.com/item/HOT...Canvas-Two-Parts-Watch-Strap/32696567584.html

Läder i olika färger från Aliexpress:

https://www.aliexpress.com/item/CAR...Red-Blue-VINTAGE-Wrist-Watch/32797792676.html

https://www.aliexpress.com/item/20-...llow-Grey-VINTAGE-Watch-Band/32742813806.html
 

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vissa skiljer mindre men iaf billigare. Ville bara vara snäll tipsa om någon där ute ville spara någon krona.

Sen tillkommer moms och tull. Lång leveranstid. Så blir det inte så mycket billigare. Jag fick mina band av en på forumet inom 24 timmar samt 48 timmars retur. Var inte många kronor dyrare än dina länkar. Samt att man köper av medlemmar vilket jag anser är positivt Och jag vet vad jag får och vem jag köper av.
 

callerolex

Breitling
Sen tillkommer moms och tull. Lång leveranstid. Så blir det inte så mycket billigare. Jag fick mina band av en på forumet inom 24 timmar samt 48 timmars retur. Var inte många kronor dyrare än dina länkar. Samt att man köper av medlemmar vilket jag anser är positivt Och jag vet vad jag får och vem jag köper av.
Risken att du åker på moms för några band är nog 0% tror knappast de som säljer här har betalt den heller :)

Läder banden kostar 250kr här vs 85kr och Canvas 200kr vs 120kr. Så skulle säga det är rätt stor skillnad iaf för mig som är fattig student :)
 

Sjobedan

Rolex
Får inte glömma strappedfortime's grymma canvas straps. moms och tull tillkommer naturligtvis. Men mycket god kvalitet för rimliga pengar :)
 

Sjobedan

Rolex
Risken att du åker på moms för några band är nog 0% tror knappast de som säljer här har betalt den heller :)

Läder banden kostar 250kr här vs 85kr och Canvas 200kr vs 120kr. Så skulle säga det är rätt stor skillnad iaf för mig som är fattig student :)

Vi pratar inte om Moms och tullfusk här. Det är sedan gammalt.

Och spekulationer om hur andra har möjlighet att erbjuda liknande straps till ungefär samma priser är bara onödigt.
 

Veratio

Cartier
Tycker att det var schysst att du postade länkarna!

Nu har jag inget av banden och är inte heller intresserad, men det kan ju inte kännas jättekul att ha Aliexpress-band på en klocka som kostar fem- eller sex-siffrigt.

Och eftersom värdet är så lågt så blir det ingen moms och tull, risken är, precis som @callerolex skriver i det närmaste 0%.

Har för övrigt canvas på min 372 idag från AW!
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag har köpt flera handgjorda lädernatos av @jankoxxx. Fantastiskt fina och det är en sann glädje att få bära något som någon annan slitit med i timmar! ;)
 
Senast ändrad:

Rizzie

Patek
2-Faktor
Sen tillkommer moms och tull. Lång leveranstid. Så blir det inte så mycket billigare. Jag fick mina band av en på forumet inom 24 timmar samt 48 timmars retur. Var inte många kronor dyrare än dina länkar. Samt att man köper av medlemmar vilket jag anser är positivt Och jag vet vad jag får och vem jag köper av.

Nja, tull tillkommer väl inte? Moms ska alltid betalas men tull tillkommer väl först om värdet är högre än 1400:-?
OnT: Att folk beställer hem och gör en liten slant tycker jag är bra och bara naturligt i handel. Dels är kvaliteten "testad", (ja, jag litar mer på en KSares bedömning än vad jag gör på en random Ebay-annons) och dels som många påpekat är leveranstiden nästan en månad kortare. Att handla på Ebay (vilket jag själv gör då och då) innebär ju alltid en risk att köpa grisen i säcken. Ibland får man hem något som inte alls motsvarar förväntningarna och ibland tvärtom, vilket jag kan tycka är en del av charmen. Ibland vill man kanske bara köpa någonting som man vet är av ok kvalitet samt vill ha fort, och då tycker jag att det är ett utmärkt alternativ att handla här, "trots" mindre prispåslag.
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Har köpt alla mina natos från medlemmar här på KS, helt medveten om att de kostar lite mindre från Kina. Det finns ju ett stort värde i att en KS-medlem står bakom produkten, att frakten är smidig och tar typ en dag (den absolut största fördelen för mig) och att man vet vad man kan förväna sig (att det är enkelt att göra en retur om man skulle ångra sig). Så helt klart en bättre deal att köpa tre natos för typ 500 kr än att betala 250 kr för dem och vänta en månad på beställningen med alla osmidigheter som det innebär. Under den tiden har jag kanske redan flippat klockan :). Det är inte bara priset som avgör dealens värde...

Läder, å andra sidan, är en annan grej. Där vill man ju ha ett hantverk, speciellt när bandet ska sitta på en klocka som kostar 20k typ. Inte så kul med plastigt kinaläder på en dyr klocka. Så mycket trevligare att ha handgjorda (lokalproducerade helst) band. Även om jag själv tillverkar band så köper jag en hel del av andra medlemmar och ickemedlemmar som tillverkar band för hand.
 
  • Like
Reactions: PJW

cab

Audemars
2-Faktor
Varför ens köpa kina-grejer till liknande priser som Hadley Roma undrar jag?
Håller helt med Hadley Roma är ju både billiga och bra kvalité :)

Här på min sub:
Rolle_canvas.jpg
 

Eric W

Omega
När vi även pratar billiga straps, är det någon som har tips om något shysst gummi till rimligt pris? = )
 
Topp