• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips bokrea! Longines, Omega osv

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Vet att det varit uppe tidigare. Longines och Omegaboken är mycket fina. Ordpris 850:- typ. Kostar nu 159:- st.

Jag köpte mina böcker på Akademiebokhandeln i Kista men som finns säkert i hela landet.

IMAG0744-1_zps0b89f173.jpg
 

Hardy

Thug
Måste köpa! hoppas östersund har dessa inne, lär ju inte...

isåfall någon som kan köpa åt mig?

har de internetshop tros?
 

Hardy

Thug
Knep båda i östersund:) stod 749 och 869 på dem när ja kom.
Besviken, är det sånt här jävla sthlmspris nu igen?!!!
fråga en mycket trevlig man i kassa, han skanna in koden och visst FAN hade de glömt att märka om dem ;)

318 kr fattigare istället för 1618 :) ett kap! om nu böckerna är bra :)

Supertack för tipset LongCon !!!!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Knep båda i östersund:) stod 749 och 849 på dem när ja kom.
Besviken, är det sånt här jävla sthlmspris nu igen?!!!
fråga en mycket trevlig man i kassa, han skanna in koden och visst FAN hade de glömt att märka om dem ;)

318 kr fattigare istället för 1598 :) ett kap! om nu böckerna är bra :)

Supertack för tipset LongCon !!!!
Kul! Bra att du pallade fråga. Böckerna är jävligt bra enligt mig.:)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ni som köpt böckerna, är det mest bilder eller text? Vissa böcker är ju rätt sparsmakade på köttig info
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Ni som köpt böckerna, är det mest bilder eller text? Vissa böcker är ju rätt sparsmakade på köttig info

Kolla länken som NiklasArvid postade ovan, dvs

http://issuu.com/teko/docs/omega_sportwatches

Där kan du bläddra igenom Omegaboken. Longinesboken är snarlik men lite tjockare. Mitt intryck är att båda har ovanligt mycket "köttig info" :)

Finns även en tjock bok "Watches" för 199 bläddrade aldrig så mycket i den men då den behandlar många märken så bör den därmed inte gå ner lika på djupet, ryggen på den boken syns på första bilden till höger.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ni som köpt böckerna, är det mest bilder eller text? Vissa böcker är ju rätt sparsmakade på köttig info

man ska inte underskatt värdet av bra riktigt bilder på helt korrekta vintage! det är en viktig källa till kunskap för att inte gå på nitar... dvs. bild=köttig info... (men jag håller med om att det finns mycket skräpböcker... 100watches el vaf-n den heter tex...)

jag slog tilll på Omegaboken! (akademibokhandeln Mästersamuelsgatan hade säkert 5 kvar igår e.m.) ...kostar ju inte mer än en klocktidning och ger betydligt mer....
 
M

Malm

Guest
Tack för tipset, Blir till att titta förbi en Akademibokhandeln idag!
 

Hardy

Thug
man ska inte underskatt värdet av bra riktigt bilder på helt korrekta vintage! det är en viktig källa till kunskap för att inte gå på nitar... dvs. bild=köttig info... (men jag håller med om att det finns mycket skräpböcker... 100watches el vaf-n den heter tex...)

jag slog tilll på Omegaboken! (akademibokhandeln Mästersamuelsgatan hade säkert 5 kvar igår e.m.) ...kostar ju inte mer än en klocktidning och ger betydligt mer....

Well put. Well put
 

Ryttaren

Rolex
Ja, tackar för tipset. Fick tag på både Longines och Omega boken för 159:- också i Kista...

I hyllan var det sista longines dock. Fanns 3st omega böcker kvar vad jag såg.

/nick
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
man ska inte underskatt värdet av bra riktigt bilder på helt korrekta vintage! det är en viktig källa till kunskap för att inte gå på nitar... dvs. bild=köttig info... (men jag håller med om att det finns mycket skräpböcker... 100watches el vaf-n den heter tex...)

jag slog tilll på Omegaboken! (akademibokhandeln Mästersamuelsgatan hade säkert 5 kvar igår e.m.) ...kostar ju inte mer än en klocktidning och ger betydligt mer....
Håller med om att både foto och text behövs. Fick 100 watches (tror jag den heter) av syrran, men den har mest text om hur urverken funkar. Man vill ju ha info om hur modellen uppstod, vilka varianter som finns, skillnaderna dem i mellan tex
 

seikoswede

Panerai
Heads up!

En Omega och två Longines kvar just nu på Akademibokhandeln i Ingelsta utanför Norrköping.

Böckerna är omärkta så fråga, det gjorde jag!!:cool:

Jim
 
Topp