Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tips i jakten på Day Date

Diskussion i 'Diskussion' startad av Simon Wallin, 1 december 2014.

1. Simon Wallin
    Trådstartare

Simon Wallin Torpare

Hej,
    jag skulle behöva lite konkreta och handfasta tips i min jakt efter en Rolex Day Date 18038 med läderarmband.

• Vart, förutom här på Klocksnack (och kanske TTT) kan jag leta? Austin Watches (via Chrono24) säljer flera stycken men jag ser inte att någon här på KS har nämnt eller rekommenderat dem, så jag vet inte ifall jag vågar. På Hqmilton är det sparsmakat med just 18038 för tillfället.
    • Vilka fallgropar finns det?
    • Är det rimligt att klockan skall gå inom COSC?
    • Vad är ett väldigt bra pris, och vad är ett rimligt pris?
    • Vart kan man få tag på alternativa tavlor (som i brunt, grönt, etc), och vad kostar dessa?
    • Vart kan man få tag på alternativa dagskivor (svenska/engelska dagar), och vad kostar dessa?

Alla svar uppskattas! Tack för visat tålamod.

2. Erik F

Erik F Stadsbo

Från:
    Skåne
    Hej,

Lånar den här gamla tråden igen. Jag kikar med på en Day date 36 mm.
    Har likt trådsakaparen sett att det finns en ansenlig mängd på austins watches men har svårt att säga om det är vettigt att köpa därifrån. Tja är det någon som kan fylla i på övriga frågeställningar som ges hade det varit väldigt bra det med :)

3. olof.s

olof.s Torpare

Från:
    Stockholm
    +1
    Nödvändig bump!

4. North

North Stadsbo

Från:
    ストックホルム
    bjrn gillar detta.
  5. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
  6. North

North Stadsbo

Från:
    ストックホルム
    Ajaj d råkade slinka in en 8 haha, såg ju också att det var en gammal tråd.... :bag:

7. Chami

Chami Friends of KS

image.jpeg Ang tavlor så köpte jag min på kaplans
    1200 tror jag den gick på
    Gissar att det dyker upp även för andra refs

rillesnille, jarrebarre99 och Criss Cross gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield