Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tips inför klockköp

Diskussion i 'Diskussion' startad av Doncorleone, 1 februari 2015.

1. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Hej alla,

Går i tankarna att skaffa en ny klocka. Denna gången blir det en pilotklocka då jag har en dykare redan och vill prova nya typer av dinkor.

Har två alternativ som jag haft i bakhuvudet i över fem år och det är Seikos SNA411 & Citizens NightHawk BJ7000-52e.

Egentligen är jag inget större fan av urtavlor med massa detaljer och därför ligger Natthöken något bättre till mellan dessa i nuläget.

Har ni själva erfarenhet av dessa och kan komma med tunga argument både för och emot vore jag tacksam. Nya tips på modeller uppskattas också! Budgeten ligger på ca 4000.-

Mvh,

2. fredrikb

fredrikb Stadsbo

Bilder! Kommer gärna med tips om liknande modeller (om jag har några) men har ingen lust att själv sitta och googla upp modellerna.

Kejsaren och Doncorleone gillar detta.
  3. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Sorry skulle lagt upp från början :)

Börjar med seikon. Tycker att visarna kunde ha vart lite större. Skruvkrona på samtliga "knappar"/vred. Seikos Hardlex ska vara något tåligare än Citizens mineralglas också.
    image.jpg

Citizens Night Hawk. Gillar att allt är borstat vilket ger den en mer toolig look som jag verkligen gillar. Länken ska vara riktigt bra för det man betalar med solida ändlänkar. Även mindre plottrig urtavla med större visare. Lumen ska vara jävligt bra!
    image.jpg

4. fplteknikern

fplteknikern Bonde

Den där Seikon var bland det rörigaste jag har sett.. :D Du skriver att du inte är ett fan av urtavlor som har massa detaljer, Så därför skulle jag utesluta Seikon av den anledningen.

Doncorleone gillar detta.
  5. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Jo precis nästan fruktansvärt, men ändå övertalar jag mig själv att det kan funka om jag bara ger det lite tid..lätt förklarat en typ av hatkärlek eftersom nått ändå tilltalar mig.

Det lutar mot en natthök då länken är helt borstad och urtavlan är tydligare, men håller på bollen ett tag till :)

6. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Breitling Aeorspace beggad borde du kunna få om du plussar en tusenlapp till

7. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Hamilton

8. MadeofChicken

MadeofChicken Stadsbo

Jag tycker du ska köra på en Nighthawk, supercool modern pilotklocka. Och hur snyggt är det inte med borstat stål? :)

9. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Precis! Har du en likadan?
    Skulle vilja känna på den i butik men tror det kan bli svårt.

10. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
  11. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder

Den va riktigt fin på läder:) Tack för tipset ska kika!
    Har förstått att den ser rätt stor eftersom det mer eller mindre bara är urtavla men tror den inte gör sig så mycket större än en Certina DS Diver..?

12. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG

Nej så stor är den inte. Är du van vid 43 mm så är det lugnt!

13. MadeofChicken

MadeofChicken Stadsbo

Funderade ett tag på att inköpa den men det blev aldrig av. Har inte sett den fysiskt, vilket skulle krävas ifall jag skulle göra ett köp. Men jag tror inte det kan gå fel med den rackaren :)

14. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Okej, upplever Certinan som på gränsen men tror det skulle funka :)

15. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Skulle föredra att prova den också men tror dom är svåra att hitta i butik.

Mårtenssons ur Brookfield