Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tips kring service efterfrågas

Diskussion i 'Diskussion' startad av Camo00, 4 oktober 2012.

1. Camo00
    Trådstartare

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Ytterligare en fundering från en som är ny på ur. Hade varit värdefullt med info och tankar kring service innan man köper på sig en massa knackig vintage!

Här är några punkter jag funderar på och jag vet att de är väldigt generella och kanske svåra att svara på:

1. Servar Ni alla ur eller bara de dyra? Ska man räkna med att serva alla vintage-köp direkt eller bara om de krånglar?

2. Ungefär vad betalar Ni? Är värt att serva klockor man köpt nästan gratis?

3. Var servar Ni uren? Tips på ställen i Malmö med omnejd mottages tacksamt..!

4. Löser en service problem som dålig tidhållning etc, eller är det dyrare reparation då?

5. Kan man som lekman göra nån nytta själv? (Typ spruta 5-56 innanför kronan eller så..? :) )

Gissar att vi är många lurkare som undrar så fyll gärna på med mer?!

2. Dobben

Dobben Torpare

Överstiger servicekosstnaden värdet på klockan är det ingen ide att serva.
    För dålig tidshållning kan det i vissa fall räcka med en ruckning. Detta kan vara värt att försöka själv, på ett billigt ur.

3. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...

4. Camo00
    Trådstartare

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Tips kring service efterfrågas

Tack för snabba svar! Nu ska jag ut och köpa en lupp samt leta efter urmakare som kan fixa det jag ställer till... :)

Mårtenssons ur Brookfield