Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tips mottages på en klassisk en vintage dresser

Diskussion i 'Vintage' startad av Roger044, 6 juni 2015.

1. Roger044
    Trådstartare

Roger044 Bonde

Hej på er!

Jag behöver tips på en klassisk en vintage dresser.
    Mina önskemål är att klockan skall vara automat, storlek 35-36 mm, trevligt urverk samt
    klassisk design (tänk Omega Seamaster). Visst kan jag tänka mig en Seamaster. Men vilken
    Seamaster är att föredra samt vilket urverk? Eller finns det någon Longines? Eller något annat
    fabrikat? Klockan skall inte vara av guld eller pläterad.
    Pris kanske 3k?

Det jag behöver är tips på specifika klockor och urverk. Förklara gärna varför just denna klocka är att föredra. .

2. Strindberg

Strindberg Biskop

Hoppa Omega, i alla fall Seamaster Jag har ett antal Seamasters som jag gillar, men i ärlighetens namn så är det en lite vanlig klocka, där priset dessutom drivs upp av "okunniga". Longines eller kanske Zenith? Tissot är också ett märke som gör mycket fint. Visodate till exempel.

image.jpg image.jpg

P-A och eriksson850 gillar detta.