Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tips mottages - Presenter till marsalker

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jaggis, 2 april 2013.

1. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    I sommar smäller det! Självklart ska mina fyra marsalker ha varsin gåva och eftersom man är klocknörd så varför inte en klocka med lite gravyr på boettlocket? Hade ju gärna dragit till med varsin rolle men den budgeten har jag inte och tittar snarare efter ur i prisklassen 1000 - 2000kr.

Har ni några bra förslag åt mig? Jag tar även gärna emot förslag på annat än klockor som kan vara kul att få.

2. urinvånaren

urinvånaren Guest

Marskalk är en titel med varierande betydelse. Termen uppkom under tidig medeltid i Europa och syftade då på en person med ansvar för ett antal hästar. Senare blev det en officersgrad och därefter även en beteckning för olika ceremoniella ämbeten. Ordet anses ha sitt ursprung i ett germanskt marr, 'häst' (jämför märr) och latinets scalcus, 'tjänare'.

Ge dom varsin häst :D grattis förresten!

3. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Går det att få någon orient automat dressare i den prisklassen?
    Grattis till bröllopet!

4. T.rex

T.rex Bonde

Från:
    Lund
    +1 :lol:

5. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Borde väl kunna hitta några vintage longiness dressare eller så

6. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Nja, hur mkt häst får man för 2000kr? Några kilo kött på sin höjd och hur kul vore det? :-D

Säg Bestman då om benämningen känns bättre.

7. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Såna där fulcoola urverks-manschettknappar kanske? Manschettknappar är ju en klassisk marskalk-gåva, och så blir det ändå en klocknörd-twist.

Fickur är annars kul. Jäkligt prisvärt, gravyrvänligt och sällan något man köper till sig själv.

8. urinvånaren

urinvånaren Guest

:D

9. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Skulle en vanlig SKX-dykare vara tråkig? Ingen av dem har någon automatklocka. Fast det kanske känns lite "billigt", missförstå mig rätt.

10. Svårt, eftersom man (förhoppningsvis) bara gifter sig en gång och om du verkligen vill ge dom fyra ett minne för livet så är nog inte en dinka för 1000-2000 det bästa valet, jag personligen skulle satsa på ett par riktigt fina Manschettknappar eller någon sedelklämma, roligt att få och man kan ha dom hela livet...Manschettknappar är inte lika lätta att supa bort som sedelklämma dock...

Skultuna har från ca 500 i stål och runt 2lax i Silver

http://skultuna.com/category/54-manschettknappar.html

Georg jensen i Silver om du vill fläska på, från 2000 uppåt....

http://www.georgjensen.com/sv/smycken/cufflinks-1?gclid=CPani4Phq7YCFU92cAod0SoAVA

Hermés är Hermés..

http://usa.hermes.com/man/accessories/cufflinks/in-silver.html

Finns hur mycket som helst i olika prisklasser och enligt mig en bra gåva...

OCH STORT GRATTIS!

11. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Lite tråkig om än bra val då det är en riktigt bra klocka för pengen.
    Kolla med seriouswatches/creationwatches om de kan ge någon mängdrabatt på sina Klockor vid köp av fler. Orient är ju bra klockor också för någon tusing styck som mest (makon är billig på creationwatches iaf)

12. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Efva Attling har även de manschettknappar. Riktigt snygga. Jag gav min bestman manschettknappar när jag gifte mig.
    Köpte likadana till honom och mig.

13. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Bra Martin! Kul förslag. Kanske ska släppa det där med varsin klocka.

Kanske någon shyrre kniv? Eller fiskerulle? Man kan aldrig ha för få knivar eller fiskerullar :-D

14. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Fan, det där är nog taget Martin. Weddingsetet kändes ju kanon. Tack som fan!

Och tack alla andra för era förslag. Kommer ni på något mer så tipsa på bara. Än så länge är inget skrivet i sten.

15. Coolt, du kan matcha dessa med din hamilton klocka...

http://www.watch-cufflinks.com/tie_tacs/TT1085.htm

16. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    hahaha gjorde min dag

17. jandan

jandan Friends of KS

+1 :D

18. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Hamiltonklocka? Måste varit längesedan :)

19. Köp en ny då :mrgreen:

20. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Det eviga tipset när det kommer till presenter; köp något som är dyrt, fint och lyxigt för sin typ - helst så dyrt och fint att vederbörande inte skulle köpa det själv. En klocka för en tusing är bara trist och snålt; en flaska vin, ett par strumpor eller en ostskalk för samma summa är en sann ynnest.

21. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Bestmen borde vara mer korrekt om de är fyra :)

Grattis till det stundande bröllopet. Ge dem varsin
    Så klart inte världens bästa klocka, men snygg, billig och en kul bakgrund. I ditt tacktal till dem under middagen kan du kalla dem dina rotebröder och hänga upp talet kring flygarklockor eller nåt :)

22. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    I'll keep that in mind!

23. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Vad är det för något och vart köper man den?

24. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Sorry, trodde inte den gått någon obemärkt förbi. Googla Seagul 1963. En remake på kinesiska flygvapnets pilotklocka. Under 2K hem i lådan. Köper du fyra så kan du säkert förhandla till dig rabatt. Köpte min från samma ställe som Pappikjolo tipsade om i en tråd tidigare. Kan leta rätt på sidan om du vill

25. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Cool, då ska jag göra lite research. Grattis till MM300an btw :-D

26. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Tack. Var just en sväng förbi Västermalmsgallerian och köpte denna av micke_s också :
    Den känner du väl igen? ;-)

27. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Har inga idéer på presenter men säg till om du behöver hjälp med att skriva tal, det är lite av min grej ;)

28. Jaggis
    Trådstartare

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    MF! Dubbelgrattis då :-D Coolare Doxa går ju inte att hitta. Finishen på den där är one of a kind!

Fy fan, tal är inte min grej. Räcker det inte med att köpa dyra grejor så kan man hålla käften sen? :lol:

29. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Re: Sv: Tips mottages - Presenter till marsalker

Grattis Johan och jag håller med Singular, köp något dyrt för sin klass so to say. Eller gör som jag och min fru, ställ in allt och rym till Rom där ni hyr en studio i Spagna, gifter er i svenska kyrkan och lever på glass och hysteriska mängder vino i några veckor :)

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

Mårtenssons ur Brookfield