• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på årsklocka 1956

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Farsgubben fyller 60 i år och jag tänkte köpa en årsklocka i present (1956).

Han är inte så klockintresserad men tror han skulle uppskatta en lite finare klocka att använda vid speciella tillfällen.

Idag har han en dressad klocka à la Ur & Penn som han kör till såväl kostym som grovarbetarkläderna.

Budget <10K-15K

Kom gärna med tips!

Han fyller om en vecka så börjar bli stressigt :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Farsgubben fyller 60 i år och jag tänkte köpa en årsklocka i present (1956).

Han är inte så klockintresserad men tror han skulle uppskatta en lite finare klocka att använda vid speciella tillfällen.

Idag har han en dressad klocka à la Ur & Penn som han kör till såväl kostym som grovarbetarkläderna.

Budget <10K-15K

Kom gärna med tips!

Han fyller om en vecka så börjar bli stressigt :)
Kul! En Omega Seamaster i guld eller en Omega Constellation i guld tror jag skulle passa bra. Annars kanske någon fin Longines. Mycket bra årtal för klockor!

http://www.piecesoftime.net/salesww_pages/1568omega18k.html
https://www.artoftime.com/web/en/watches/?showid=10581
Har ej kollat annonserna noga. Endast att visa ungefär vad jag menar.
 
Senast ändrad:

regnguden

Rolex
2-Faktor
Föreslår också Omega Seamaster, har själv en från sent 50-tal och de är underbara klockor! Hoppas att du hinner hitta en klocka och att din far blir glad! :)
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Tack för tips! Med tanke på att han spenderar all ledig tid på sjön är ju Seamaster givet. Ska leta runt!
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Den skulle ligga någonstans runt 1958-1960, så alltför långt ifrån 1956 blir det inte. Om du är sugen så tycker jag att det bara är till att köra! :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor

UncleBear

Panerai
Här en bild på min Omega Seamaster -56. Ligger rejält under din budget, köpt billigt bytt glas, krona och service. Väldigt nöjd med den...
Inte till försäljning utan mer för en bild i tråden. Bilden är tre månader gammal tror jag.
image.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Topp