• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på armband till min Seiko SKX031

SalvadorDali

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Jag hittade min gamla favorit, och första "riktiga" klocka, Seiko SKX031 i strumplådan för ett tag sedan.
Den blev liggande där efter att inlägget till vridringen försvann under en snorkeltur i Grekland.

Nu har jag monterat ett nytt inlägg och tänkte börja använda denna klockan igen. Kommer troligtvis att bäras till ganska ledig klädsel (jeans och skjorta).

SlaXFTo.jpg


Har ni några bra tips på armband som skulle passa bra till färgerna och mina behov? Jag har kvar orginalbandet i stål men tycker att detta ser lite tråkigt ut till denna klockan.
Mitt klockintresse har kommit relativt nyss så jag kan behöva alla tips jag kan få.

Tack på förhand!
 

_jonte

Patek
Tycker iofs den är snyggast på jubilee. Men testa annars ett Oyster eller kanske ett waffle (gummi). Eller ett svart/brunt shell cordovan.
 
Jag såg ett nato-band som skulle passat väldigt bra till den där, kanske FÖR bra om man inte vill ha matchy matchy, men iallafall: franska flaggan i nato, fräscht och plockar upp det röda och blå, och som sagt, nato är alltid lättburet.



SNATO20FR-B.jpg_520x400-1319527948.jpg
 

McGyver

Rolex
"Vanligt" Oyster?

På min sitter nu ett aftermarket med solida länkbitar då jag inte gillar orginalet i pressad plåt - gjorde en stor skillnad för kvalitetskänslan!(men du kanske har förkastat Oyster om du inte gillar orginalet!?)

Annars kanske en Presidentlänk!?

9aza7ura.jpg
 

SalvadorDali

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Stort tack för alla tips!

Jag har ett jubilee till min Seiko skx007 som jag skulle kunna lägga över men jag känner för något lite enklare. Gärna som går lite i samma färg.
Just nu känns "yonsson"'s alternativ som en vinnare:) Svart band med röda sömmar känns som en lagom diskret matchning för mig.

Jag har alltid varit väldigt "anti" mot nato men det kan ju faktiskt vara ganska snyggt på rätt typ av klocka.

Jag ska ta en inköpsrunda på E-bay och återkommer med resultat:)
 
Topp