Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tips på automatare mellan 4-6000 kr?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Brakan, 4 oktober 2016.

1. Brakan
    Trådstartare

Brakan Bonde

Hjälper en kollega att köpa en klocka i present åt sin kille. Hon vill lägga mellan 4-6000 kr, hon vill helst ha en klocka med automatiskt urverk och vill inte köpa beggat. Varken min kollega lr hennes kille har någon egentlig koll på klockor men det var viktigt att det var en riktig klocka och inte parfym klocka. Själv tänker jag typ seiko lr certina, annars står det rätt still. Så vad säger Sveriges bästa klockforum? Tips på märken och modeller mottages tacksamt :)

theargonaut gillar detta.
  2. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    forsii, Andyrew, Wozzor och 8 andra gillar detta.
  3. maxizz

maxizz Bonde

Från:
    Stockholm, Nykvarn
    Hamilton, Bulova och Tissot har en mängd olika varianter i den prisklassen. Endel riktigt trevliga faktist :)

4. Rasmus Andersson

Rasmus Andersson Stadsbo

Från:
    Norrköping
    Tänker mig att lite mer info är bra, storlek, typ av klocka, läder/länk etc?

Spontant tänker jag Certina DS Action (dykare) eller typ DS 1 (Dress/sportdress). Longines kanske har några modeller som passar också.

Pluto gillar detta.
  5. Banankontakt

Banankontakt Stadsbo

Jag såg denna i butik idag och blev positivt överraskad. Tyvärr hann jag inte prova den.

image.jpg

Affe, Tarkovski, engst och 3 andra gillar detta.
  6. Pluto

Pluto Stadsbo

Certina ds action diver automatic, Seiko sumo, Squale 20 atmos.

Brakan gillar detta.
  7. Exxet

Exxet Borgare

Banankontakt gillar detta.
  8. Brakan
    Trådstartare

Brakan Bonde

9. Brakan
    Trådstartare

Brakan Bonde

10. Brakan
    Trådstartare

Brakan Bonde

M.L. gillar detta.
  11. xmagols

xmagols Torpare

Från:
    Stockholm
    IMG_0788.JPG Den är riktigt bra. Kan rekommendera silvertavlan. :)

bykr89, Andyrew, Tarkovski och 1 annan gillar detta.
  12. Model_Citizen

Model_Citizen Stadsbo

13. Johe

Johe Bonde

I den prisklassen om det ska vara nytt skulle jag tittat på Hamilton eller Seiko. Ska det vara dykare, dress, nåt annat? Ungefärlig storlek? Blir väldigt brett annars!

14. Brakan
    Trådstartare

Brakan Bonde

Hamilton har jag missat lite faktiskt så ska kika på det :) tack! Jag tror på en dykare lr sportmodell gärna över 40 mm :)

15. Broderjimmy

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Jag har provat den i all hast för några veckor sedan. Kanonfin tavla och färgerna med kontrasterna lyfts verkligen fram på ett positivt sätt! Själv köpte jag denna istället få jag blev tokkär i kombinationen av brunt läderband, polerad boett och roséindex:

En annan favorit är naturligtvis Certina DS Action Diver som jag nu har ägt i ca 3 år. Nyligen tillbaka från service, men vilken fantastisk klocka det är!

Banankontakt gillar detta.
  16. Andyrew

Andyrew Stadsbo

Skulle även bli mitt förslag, sportig, dressad, bra urverk, kvalitet och tillverkare. Kanske lite safe och tråkigt kan tyckas men ett mycket bra val i den prisklassen.

Edit: Skulle även vilja säga att även om action divern är ett bra val, men väldigt toolig och inte särskilt mångsidig. En ny longines hc/glycine är kanske utanför budget men en bra kombination av sportigt men som funkar bra till det mesta.

M.L. och Brakan gillar detta.
  17. Jeser90

Jeser90 Stadsbo

Jäklar, blev så nyfiken på DS1;an efter den här tråden så jag la en beställning på den svarta m. länk via Klockia nyss- tänkte komplettera med ett schyst läder senare. Så bör ha den på Fredag, kan också ge ett uttalande då jag fått den. Hoppas jag ska bli nöjd, ser otroligt vacker ut på bild i alla fall.

18. Aer0

Aer0 Torpare

Från:
    Kungälv
    Om det kan tänkas beställas från tyskland så har www.steinhartwatches.de helt klart prisvärda klockor och ett antal som hamnar inom budget.

Exvis så gillar jag deras Bronsdykare "OCEAN 1 Bronze hellbraun" på läder. Kanske inte så diskret men rätt så snygg och men har inte samma klocka som "alla andra".... =P

M.L., HederligeHarry och Brakan gillar detta.
  19. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Prometheus Sailfish med känt Seikoverk. 42 mm och påtaglig storlek. Jag gillar många av de ovannämnda. Denna är mer för den som vill ha nåt alla inte har. Euro 340.-. Reviews finns på Worn and Wound och på ABlogtoWatch. Blancpain Fifty Fathoms inspirerad vridring, dock inte i samma material.

Stefan Elfström, M.L. och Brakan gillar detta.
  20. LordTTK

LordTTK Bonde

Glycine Combat Sub :glycine:

durutti och Brakan gillar detta.
  21. Arnholm

Arnholm Stadsbo

Från:
    Schlätta
    Kan bara instämma med de som föreslår Certina! Väldigt nöjd med min Certina DS-1. Otroligt skön att bära, vattentålig till 10 ATM, automat. Valde just denna version för att den hade svart datumhjul som passar bra till tavlan. Ca 5,5k från uret i vintras.

image.jpeg

22. Gaius

Gaius Torpare

Från:
    Göteborg
    Seiko sarb033
    Strax under 4000kr dessutom;)

benknäckaren och Wozzor gillar detta.
  23. Wboy

Wboy Friends of KS

Hade lätt köpte en Flieger B-Uhr från Laco eller liknande för de pengarna

24. HederligeHarry

HederligeHarry Stadsbo

Riktigt snygg faktiskt! :)

Aer0 gillar detta.
  25. durutti

durutti Friends of KS

Senast ändrad: 5 oktober 2016
    Aer0, hooods, M.L. och 1 annan gillar detta.
  26. Snaxxet

Snaxxet Bonde

Från:
    Stockholm
    Tycker hon ska spana in seiko presage

Brakan gillar detta.
  27. Måberg

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
    Seiko SRP703K1, kostar cirka 3000kr i Sverige så hon/han kan komplettera den med ett snyggt läderband
    2016-07-12 13.21.45.jpg

Brakan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield