• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på beater ~10k? (svart)

Om ni letade en svart (till färgen alltså) klocka för att använda som beater på jobbet, vilken skulle ni då köpa om ni ville lägga ~10k på den?

Personligen är jag förtjust i svarta klockor med ett lämpligt nato. :roll: :D
 

Wi

NLA
2-Faktor
Utan tvekan en CWC SBS med pvd-behandling. Beater på riktigt, speciellt med sina fasta bandstift och quartz-verk
 
Ursäkta språket, men FAN så läcker. :D

st11326.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förstår tanken med svart då det ser tufft och hårt ut men.? Hur passar egentligen PVD:ade klockor som beaters? Lossnar/repas inte beläggningen relativt enkelt ? Ingen egen erfarenhet utan mest undrande då även jag tycker det är coolt med det svarta. Särskilt de nyare Glycine varianterna!!! Någon som kört en PVD beater ett tag som kan posta lite bilder?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur mycket behöver den tåla? De mest tåligt klockorn är ju utan tvekan g-shocks.
 
Spontant skulle jag säga g-shock alt något från Glycine, Traser eller MKII (beror ju lite på vad det är du är ute efter). Victorinox gör en del snygga klockor som ligger inom ditt prisspann men har ingen erfarenhet av dem tyvärr, att döma från knivarna så är de nog helt ok som beater :)
 

Ricrob

Patek
masterkiller skrev:
Med din budget så skulle mitt val vara en Sinn UX S (Svart)... Antingen den vanliga eller GSG9 varianten (GSG9 vore mitt val)

4598011577_b0ca5d92be_z.jpg


Helt klart mitt val också! Riktigt sugen en själv faktiskt..
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    67.1 KB · Visningar: 618

Wi

NLA
2-Faktor
+1 på Glycine stealth, men CWC är långt ifrån trams..Hälsar jag och den brittiska armén
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Wii skrev:
+1 på Glycine stealth, men CWC är långt ifrån trams..Hälsar jag och den brittiska armén


Klart den Inte är trams! Tycker den är lite cool. Dock känns Glycine som lite mer klocka med all sin historia vilket även gör den mer intressant än Sinn i mina ögon.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Wii skrev:
+1 på Glycine stealth, men CWC är långt ifrån trams..Hälsar jag och den brittiska armén


Klart den Inte är trams! Tycker den är lite cool. Dock känns Glycine som lite mer klocka med all sin historia vilket även gör den mer intressant än Sinn i mina ögon.

Det köper jag ;)
Lite mer själ i glycine och sinn iom urverket. Beror väl på hur mycket beating beatern får.
 
Wii skrev:
Spencer66 skrev:
Wii skrev:
+1 på Glycine stealth, men CWC är långt ifrån trams..Hälsar jag och den brittiska armén


Klart den Inte är trams! Tycker den är lite cool. Dock känns Glycine som lite mer klocka med all sin historia vilket även gör den mer intressant än Sinn i mina ögon.

Det köper jag ;)
Lite mer själ i glycine och sinn iom urverket. Beror väl på hur mycket beating beatern får.

Håller inte med alls, Glycine har en modell (Airman) som inte har någonting gemensamt med Combat Sub, och ingen annan modell är något speciellt, Sinn däremot kanske inte har historian men experimenterar med olika material (U-Båts stål t.ex) och olje och Argon fyllda boetter samt att dom använts specialastyrkor som kanske är ett plus...

Sinn får min röst!
 
Topp