• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på begravningsdressare?

Nexus

Panerai
La upp en WTB angående detta, men det känns ju bättre med en tråd här.
Hursomhaver, min mor fick för sig att avlida förra fredagen i hjärnblödning. Och detta kommer ofelaktigt resultera i en begravning där jag som ände arvinge och närmsta sörjande ska se till att hon hamnar i jord.

För att klara av detta med hedern i behåll så behöver jag en dressklocka, då jag skulle finna det lätt opassande att komma dragandes med Sinnen. Visst, min PO känns väl som ett acceptabelt val, men jag skulle föredra något mer dressat.
Så nära 40mm som möjligt, inga förbaskade guldgrejer, läderband, gärna mörk urtavla.
Det är typ allt jag vet. Förslag?
Jag skulle föredra att hamna så nästa tusenlappen som möjligt, kan dock tänka mig att lägga en extra beroende på när min lön dräller in.

// Doktor Nexus.
 

Nexus

Panerai
Finns det kanske någon sorts datejustliknande historier som inte är direkt "hommager", utan snarare mer designstöld?

Annars lutar det åt en Tissot T41148353 som visserligen är en annan prisklass, men med lite tur kanske det finns beggade att få tag på.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Först och främst beklagar jag sorgen. Jag vet hur det känns att förlora en nära.

Seiko 5 finns.
image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vet inte någon direkt klocka som jag skulle kunna rekommendera . Däremot så beklagar jag sorgen för din kära mors bortgång, tråkigt som fan och höra. Hoppas att begravningen löser sig på bästa sätt.
Och lycka till med klock köpandet!
 

demondave

Rolex
Min UX lär ju inte vara ett bättre val, den heller. Vill mest passa på att beklaga sorgen, hoppas det blir en värdig och fin dag!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Beklagar sorgen Nexus!

Personligen tycker jag att både vit och svart tavla funkar.
En vintage kostymklocka skulle ju funka utmärkt. Dessa ligger ju oftast runt 33-36 tyvärr!
Tanken är ju dock att de skall vara diskreta och bekväma att bära under en skjorta!

Här är en variant!
DSCF1626.JPG
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Tråkigt att höra och beklagar sorgen. Finns det ingen vänlig själ som kan låna ut en dressare? Har själv bara en Tissot Lisboa att bidra med men ifall den duger så får du gärna låna den.

tissot.jpg
 
Topp