• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på billiga vintage klockor

brinktime

Cartier
2-Faktor
Tjena!

Jag är på jakt efter snygg och stilren vintage klockan från storlek 34mm och uppåt (gärna större). Posta gärna bilder så kan jag se. Prisklass tänker jag mig inte mer än 2500kr ink. frakt.

Hoppas du har något du vill bli av med ;)

Mvh
Erik Brink
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Välkommen till forumet! :)

Lägg in annonsen under köp & sälj när du skrapat ihop tillräckligt med antal inlägg istället.
 

Silon

Omega
Tillsvidare kan du alltid se de klockor som är till försäljning under avdelningen köp/sälj här på forumet.
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Tjena och sorry för att jag missat att läsa detta. Tack för svar iallafall vi lär höras framöver ;).

Har ni annars några bra tips på prisvärda vintage klockor?
 

pederr

Cartier
Vill du ha klockan i bra skick och utan akut servicebehov tycker jag vanliga, men ändå klassiska märken som Certina och Tissot är prisvärda. För 2,5 k (och säkert lite mindre) kan du få lös en fin klocka.
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Vad är den största skillnaden mellan seamaster, geneve och constellation? Priserna kan skilja mycket så vill veta varför.
 

audotcom

Panerai
Tissot, Longines, Omega, Certina, Tärnan, Ebel, Zenith, det finns hur mycket som helst. Det beror ju på vad som faller dig i smaken. Vad du än är ute efter så dyker det alltid upp någon gång. Frågan är bara hur lång tid det tar:)
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Alright. Blir man utskrattad om man frågar vad ni tycker om quartz modellerna av seamaster. Känns väldigt prisvärda tycker jag. Något att tänka på vid köp av en sådan och eventuellt en klassisk mekanisk?
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Man kan alltid lita på en Certina DS från tidigt 70-tal! Prisvärd och mycket kultig tycker jag!

DSCF2141.JPG
 

Icaras

Rolex
Alright. Blir man utskrattad om man frågar vad ni tycker om quartz modellerna av seamaster. Känns väldigt prisvärda tycker jag. Något att tänka på vid köp av en sådan och eventuellt en klassisk mekanisk?
Vilka seamasters tänker du på?

Många av de tidiga quartz-modellerna är riktigt häftiga. Men de ryms nog många gånger inte i din budget. Finns ju iofs de mer "dressade" med quartz som brukar vara billiga.
 

F-L-P

Panerai
Klicka på gripenbros banner längst ner och sedan på tusen klubben. fina vintage prylar upp till 2000 kr. kompletera med det band du vill ha.
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Har fått tag på en seamaster Quartz nu.

Vad tycks? En bra start på klocksamlingen?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    264.8 KB · Visningar: 219

brinktime

Cartier
2-Faktor
Tackar. Har märkt vad jag antar är en defekt på den. När man ska ställa tiden ändras bara timvisaren i steg om 1 timme och minutvisare går inte att flytta på. Vad kan det bero på?
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Har ni förresten några tips på bra sidor där man kan hitta lite vintage klockor. De jag har använt mig av nu är ebay.co.uk, tradera, blocket, chrono24, gripenbro och här. Fler tips uppskattas :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tackar. Har märkt vad jag antar är en defekt på den. När man ska ställa tiden ändras bara timvisaren i steg om 1 timme och minutvisare går inte att flytta på. Vad kan det bero på?

Kan vara minutföret som behöver tightas, det iaf något en urmakare borde kunna fixa relativt lätt.

Har ni förresten några tips på bra sidor där man kan hitta lite vintage klockor. De jag har använt mig av nu är ebay.co.uk, tradera, blocket, chrono24, gripenbro och här. Fler tips uppskattas :)

Du hittar inte vad du söker där? ;)
Andra tips är kvalitetsauktioner så som kaplans. Vill du göra de stora fynden är det mindre second hand affärer och loppisar som gäller.
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Jo
Kan vara minutföret som behöver tightas, det iaf något en urmakare borde kunna fixa relativt lätt.



Du hittar inte vad du söker där? ;)
Andra tips är kvalitetsauktioner så som kaplans. Vill du göra de stora fynden är det mindre second hand affärer och loppisar som gäller.


Jo det finns det mesta, men tänkte mer om det fanns någon särskild sida man kan besöka. Tack för tipsen iallafall :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Har lite samma fråga men med lägre budget. Letar efter en första riktig klocka åt en vän som vill kasta sin DW i sopen (thank god)!

Vintage dressare i 1000krs klassen. Tänker Certina, tissot, lagonda eller liknande. Men har väldigt dålig koll på vad man bör leta efter för att kunna bedöma skicket? Tradera annonsörer har ju en tendens att skönskriva en hel del. Tips mottages gärna!
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Löste sig med minutvisaren. Visade sig att den hade funktionen där man skulle hålla inne en liten knapp på kronan för att ställa in minuterna.

Vet ni något om en klocka som heter L.U.C min morfar har en gammal sådan som jag kanske kan få ärva. Riktigt snygg är den iallafall. Postar bilder imorgon
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Här är bilder på morfars gamla godingar. Vet ni något om dem? Lite dåliga bilder, men dom bästa jag har för tillfället.
 

Bilagor

  • IMG_4810.jpg
    IMG_4810.jpg
    129.8 KB · Visningar: 174
  • IMG_4811.jpg
    IMG_4811.jpg
    126.1 KB · Visningar: 144
  • IMG_4812.jpg
    IMG_4812.jpg
    128.2 KB · Visningar: 156
  • IMG_4813.jpg
    IMG_4813.jpg
    132.3 KB · Visningar: 156
Topp