• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på bra klockbutiker i Zürich?

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag vet inte hur man klipper och klistra in länkar från andra trådar. Men jag skrev ett inlägg ang detta i en tråd som heter klockor i zurich eller nått sånt. Skrev om tips på begagnat butiker jag fått på wus.
Har inte kvar adresserna i huvudet så du får söka på forumet :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Kan man göra en bra affär där nere?
Jag vet inte, jag kan inte gå i godo för de butiker jag skrev ut i andra tråden då jag missade deras öppettider (det mesta är stängt på söndagar) och jag var bara där en snabbvisit. Prisbilden är väl ung som i Sverige, kanske man kan göra ett klipp på rolex butiken på zurich flygplats men ryktet på stan säger att de inte har stort laget och det kan vara en chansning att de har populära rolex inne. När jag var dör hade de dock de flesta modellerna inne, priserna var bra har jag för mig, minns inte siffror.
 

Yo-han

Troll probationary
Bahnhofstrasse är bra och alla märken har flagships där, tröttnade lite när när var tredje multistore säljer pateks, prisbilden på nytt är lite över sverige men inte så farligt, beyers var bäst, har en patekbutik med galet urval vägg-i-vägg, har nån koppling till patek museum, oklart vilken, min skoltyska fattade inte allt men hade typ alla pf komplikationer du kan önska och lite till, hade även stål nautilus i lager om man frågar snällt. Beyers vintageutbud var bra med två pre-daytonas någotsånär mint och nos som dom hävdade, gamla milgauss, fin 1016, mark xi etc, nån exp två med en tveksam creme dial för 150' papp.. Var ganska klara med att deras målgrupp för pris var asiatiska turister eller lokala idioter efter att ha snackat med en säljare en stund då vintage som jag är sugen på var typ två ggr det vanliga.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Säger också Beyers. Museumet där va också trevligt. Den äldre kvinnan snackar danska (av enklare karaktär) så för oss som är uppväxta med DR1 och DR2 var det en riktigt trevlig upplevelse. Funderar man på att besöka Geneve och Patekmuseumet så gör man det bäst på lördagar då det är då de kör en engelsk guidad tur. Iaf var det så när vi var där.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Flygplatsen. Allt fanns där och då menar jag allt! Men annars i varenda hörn av staden! Va där förr förra sommaren, fans i storsett klockaffärer överallt. Mitt tips är att du håller dig till dom mindre bakgatorna, där Brukar det vara lite billigare än vad det är på huvudgatorna där alla turister offtast rör sig :)
 
Topp