• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på digitatalare

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tjenixen,

Alla känner ju säkert till Casios terroristklocka, och den finns ju i en del olika utföranden. Bl.a a168w i stål Tyvärr så upplever jag att kvalién på stållänken som riktigt riktigt dålig. Och det är ju inte heller så konstigt med tanke på priset. Så min fråga är väl egentligen. Vad finns det för andra ur i samma stil i lite bättre kvalitet ? Om det är en 70-80talare gör inget och kanske i prisklassen några tusingar ?
 

mouqvist

Rolex
Tjenixen,

Alla känner ju säkert till Casios terroristklocka, och den finns ju i en del olika utföranden. Bl.a a168w i stål Tyvärr så upplever jag att kvalién på stållänken som riktigt riktigt dålig. Och det är ju inte heller så konstigt med tanke på priset. Så min fråga är väl egentligen. Vad finns det för andra ur i samma stil i lite bättre kvalitet ? Om det är en 70-80talare gör inget och kanske i prisklassen några tusingar ?
Måste fråga: är boetten på modellen a168w verkligen i stål? Har för mig att den är i plast med kromfärg på
 

mouqvist

Rolex
Passar på att fråga ifall någon vet en nyproducerad modell med positiv digital display, stålboett och stållänk, helst vattentät minst 100m och som kostar under 5000:-? Saknar min Seiko SBPG001 jättemycket.
 

Husse

Patek
Måste fråga: är boetten på modellen a168w verkligen i stål? Har för mig att den är i plast med kromfärg på
Kollade på frugans terrorist nu, Boetten är kromad rödaktig metall! Baklocket skruvat rostfritt.
Se bilder:
IMG_1233.JPG
IMG_1234.JPG

Den här har levt ett hårt liv som beater, så jag kan bara konstatera att de är MYCKET tåliga klockor!
 

29:48SWE

Omega
IMG_1038.JPG
Du kan ju alltid göra som TGV och köra med en F-91W på en Nato strap. Riktigt fräsch look om du frågar mig och billig som en lunch.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Oklart vad som räknas som samma stil, men casio har en del trevliga g-shock i sitt utbud. Denna för 800:- exempelvis.
IMG_2246.JPG
 
Topp