• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på dressklocka

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo det var nått liknande jag tittade på innan alla förslag ramlade in, men jag är mer inne på Longines master collection isånafall tycker dom håller rimliga priser. Som sagt månfas är inte nödvändigt men tycker att det är en väldigt snygg komplikation
3435432gross.jpg
Om du inte uppskattar skillnaderna mellan en JLC och en Longines så ska du inte lägga 100 papp på en klocka. :)
 

Eriklord

Breitling
Om du inte uppskattar skillnaderna mellan en JLC och en Longines så ska du inte lägga 100 papp på en klocka. :)
Jag skulle nog mycket väl kunna uppskatta skillnaderna på dom 2 märkena om jag bara fick se dom i verkligheten och känna lite på dom, som nämt tidigare är jag inte jätte hemma på nått av dom märkena och inte dressklockor heller för den delen det är därför jag ber om hjälp
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha tack för den nu blev beslutsångesten ännu värre :sorry:, lite av en dröm att hämta hem en ny klocka på plats
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Flera av de mindre tillverkarna är väldigt trevliga och tillmötesgående. Om du exempelvis köper en Sinn så kan jag tänka mig att de gärna tar emot dig på plats och ger dig en rundvandring i samband med köp om du kontaktar dem och frågar innan.

Hos de stora tillverkarna är det däremot inte lika "öppna dörrar". När vi var hos A&S så var vi de första "kunderna" som fått en rundvandring i fabriken vilket är rätt cool.
 
Topp