• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på enklare damklocka?

Apansson

Torpare
Såhär ligger det till. Min närmsta vän, som råkar vara dam tar studenten nu om en månad, och hon önskar sig en klocka.

Hon vill ha något rose-färgat på länk, med antingen en rose/brun tavla eller silverfärgad/vit sådan. Lite "bling" går bra, på antingen bezel eller urtavla.

Jag är väl inte så sugen på att lägga hur mycket pengar som helst då hon inte är sådär svinförsiktig med sina prylar i största allmänhet.
Om vi säger en budget på ca 2000kr, är det risiga Marc Jacobs och annat parfymtrams man landar på, eller finns det något "vettigt" i denna prisklass? Quartz är väl att föredra.
 

Johan M

Cartier
Hm, jag tycker du skall gå in hos Stjärnurmakarna eller något liknande ställe och titta på Tissot och Certina. Du kanske kan hitta något som passar. Jag köpte en Tissot PR100 automatic åt syrran i 30-årspresent och jag gav 4000 kr. En quartz brukar ju vara billigare.

Edit: Den jag köpte hade inget bling men lär heller aldrig bli omodern.
 

Apansson

Torpare
Hm, jag tycker du skall gå in hos Stjärnurmakarna eller något liknande ställe och titta på Tissot och Certina. Du kanske kan hitta något som passar. Jag köpte en Tissot PR100 automatic åt syrran i 30-årspresent och jag gav 4000 kr. En quartz brukar ju vara billigare.
Jag hade tänkt mig det. Frågan är ju om det finns något i rose-double med ett hyfsat kvalitativt urverk/boett i den prisklassen..
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag hade tänkt mig det. Frågan är ju om det finns något i rose-double med ett hyfsat kvalitativt urverk/boett i den prisklassen..
Om du vill titta på alternativ utomlands(glömde dock kolla upp säljarens omdömen):
http://global.rakuten.com/en/store/big-plus/item/seikowatchsndy42/
http://global.rakuten.com/en/store/big-plus/item/oladieswatchsxde36/

Båda är kvartsare, kanske finns de någon annanstans med. Men alltid värt att ha som alternativ :)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Håller med tidigare talare, kolla på Tissot och Certina. Bör gå att få en instegsmodell i den prisklassen
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Seiko Sarb 072
Visserligen inte länk men går väl att slå på en after market om man verkligen måste ha det.


Sitter på mobilen så googla själv bilder :)
 

Carlton

Cartier
Om hon säger att hon vill ha halv bling i rose, och är tjej i den åldern så är det bara kodnamn för marc jacobs.. De ligger väl även i budget.. Lycka till :)
 

Carlton

Cartier
Ja jo, det är väl en sista utväg! Funderade på om man kunde hitta något "riktigt" i den prisklassen...
Såklart tråkigt för en sån som 'oss' att ge bort en Marc jacobs men frågan är väl egentligen om du vill ge det hon vill ha eller det du vill ge bort.. Såklart inga garantier att hon vill ha en mj..
 

Apansson

Torpare
Såklart tråkigt för en sån som 'oss' att ge bort en Marc jacobs men frågan är väl egentligen om du vill ge det hon vill ha eller det du vill ge bort.. Såklart inga garantier att hon vill ha en mj..
Det är väl klart att det hon vill ha går först, hon har inte sagt något om märken, det kvittar. Skulle bara vara kul om man kunde kombinera det med något med lite kvalitet, även om jag förstår att det blir svårt med tanke på vilket utseende som är efterfrågat!
 

bya

Omega
marc jacobs - mbm3178 - den får alla =)

sitter med en seiko framför mig, jag tycker skulle passa din beskrivning ganska bra, bilden va rätt kass dock ,
SNDX46P1.jpg
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Såklart supertråkigt för oss att köpa och ge bort sådana klockor. Men å andra sidan är det kul att hon vill ha en klocka och alla börjar ju någonstans. Köp något hon vill ha och om några år (när du snicksnackat ordentligt med henne) kanske hon sitter där med en riktig klocka.
 

Apansson

Torpare
marc jacobs - mbm3178 - den får alla =)

sitter med en seiko framför mig, jag tycker skulle passa din beskrivning ganska bra, bilden va rätt kass dock ,
SNDX46P1.jpg
Tror att hon vill ha rosefärgad länk också tyvärr!

Såklart supertråkigt för oss att köpa och ge bort sådana klockor. Men å andra sidan är det kul att hon vill ha en klocka och alla börjar ju någonstans. Köp något hon vill ha och om några år (när du snicksnackat ordentligt med henne) kanske hon sitter där med en riktig klocka.
Visst är det så, det är inget ont som inte har något gott med sig! Kanske är bra med alla dessa parfymur för damer man ser, kanske kan de börja förstå oss nördar lite mer så småningom...
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Visst är det så, det är inget ont som inte har något gott med sig! Kanske är bra med alla dessa parfymur för damer man ser, kanske kan de börja förstå oss nördar lite mer så småningom...

Hoppet är det sista som överger en.. Min sambo har nu en Omega och en Longines nu och hennes "bling bling roséJetSet" ligger i en byrålåda, så det går i längden!
 

Minuteman

Rolex
Det tror jag inte, tror du den går att finna i Stockholm? Slipper helst internethandel..
Har tyvärr ingen aning om den går att hitta i Stocholm. Finns som sagt hos ett antal olika internethandlare för ca 200$, men då är det ju lurigare med eventuella byten etc.
Även priset kan ju springa iväg i butik :(
 

Apansson

Torpare
Har tyvärr ingen aning om den går att hitta i Stocholm. Finns som sagt hos ett antal olika internethandlare för ca 200$, men då är det ju lurigare med eventuella byten etc.
Även priset kan ju springa iväg i butik :(
Trycker gärna ett par hundringar till för butiksköp. Kanske man man beställa hos stjärnurmakarna eller dylikt, vi får se!
 

bya

Omega
finns tyvärr inte på svenska marknaden, annat än de som importeras (o de hittar man nog bara på nätet).
 
Topp