Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tips på enklare damklocka?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Apansson, 7 maj 2014.

1. Apansson
    Trådstartare

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Såhär ligger det till. Min närmsta vän, som råkar vara dam tar studenten nu om en månad, och hon önskar sig en klocka.

Hon vill ha något rose-färgat på länk, med antingen en rose/brun tavla eller silverfärgad/vit sådan. Lite "bling" går bra, på antingen bezel eller urtavla.

Jag är väl inte så sugen på att lägga hur mycket pengar som helst då hon inte är sådär svinförsiktig med sina prylar i största allmänhet.
    Om vi säger en budget på ca 2000kr, är det risiga Marc Jacobs och annat parfymtrams man landar på, eller finns det något "vettigt" i denna prisklass? Quartz är väl att föredra.

2. Johan M

Johan M Borgare

Hm, jag tycker du skall gå in hos Stjärnurmakarna eller något liknande ställe och titta på Tissot och Certina. Du kanske kan hitta något som passar. Jag köpte en Tissot PR100 automatic åt syrran i 30-årspresent och jag gav 4000 kr. En quartz brukar ju vara billigare.

Edit: Den jag köpte hade inget bling men lär heller aldrig bli omodern.

Apansson gillar detta.
  3. Apansson
    Trådstartare

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Jag hade tänkt mig det. Frågan är ju om det finns något i rose-double med ett hyfsat kvalitativt urverk/boett i den prisklassen..

4. JaTack

JaTack Friends of KS

Om du vill titta på alternativ utomlands(glömde dock kolla upp säljarens omdömen):
    http://global.rakuten.com/en/store/big-plus/item/seikowatchsndy42/
    http://global.rakuten.com/en/store/big-plus/item/oladieswatchsxde36/

Båda är kvartsare, kanske finns de någon annanstans med. Men alltid värt att ha som alternativ :)

5. 4cie

4cie Biskop

Håller med tidigare talare, kolla på Tissot och Certina. Bör gå att få en instegsmodell i den prisklassen

6. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Seiko Sarb 072
    Visserligen inte länk men går väl att slå på en after market om man verkligen måste ha det.

Sitter på mobilen så googla själv bilder :)

7. Carlton

Carlton Stadsbo

Om hon säger att hon vill ha halv bling i rose, och är tjej i den åldern så är det bara kodnamn för marc jacobs.. De ligger väl även i budget.. Lycka till :)

8. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Men där måste man ändå sätta stopp.
    :)

JaTack och Carlton gillar detta.
  9. Apansson
    Trådstartare

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Ja jo, det är väl en sista utväg! Funderade på om man kunde hitta något "riktigt" i den prisklassen...

10. Carlton

Carlton Stadsbo

Såklart tråkigt för en sån som 'oss' att ge bort en Marc jacobs men frågan är väl egentligen om du vill ge det hon vill ha eller det du vill ge bort.. Såklart inga garantier att hon vill ha en mj..

Apansson gillar detta.
  11. Apansson
    Trådstartare

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Det är väl klart att det hon vill ha går först, hon har inte sagt något om märken, det kvittar. Skulle bara vara kul om man kunde kombinera det med något med lite kvalitet, även om jag förstår att det blir svårt med tanke på vilket utseende som är efterfrågat!

Carlton gillar detta.
  12. bya

bya Bonde

Från:
    Täby
    marc jacobs - mbm3178 - den får alla =)

sitter med en seiko framför mig, jag tycker skulle passa din beskrivning ganska bra, bilden va rätt kass dock ,
    SNDX46P1.jpg

13. andheg

andheg Friends of KS

Såklart supertråkigt för oss att köpa och ge bort sådana klockor. Men å andra sidan är det kul att hon vill ha en klocka och alla börjar ju någonstans. Köp något hon vill ha och om några år (när du snicksnackat ordentligt med henne) kanske hon sitter där med en riktig klocka.

Apansson gillar detta.
  14. Apansson
    Trådstartare

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Tror att hon vill ha rosefärgad länk också tyvärr!

Visst är det så, det är inget ont som inte har något gott med sig! Kanske är bra med alla dessa parfymur för damer man ser, kanske kan de börja förstå oss nördar lite mer så småningom...

Daniel B och andheg gillar detta.
  15. JaTack

JaTack Friends of KS

Hoppet är det sista som överger en.. Min sambo har nu en Omega och en Longines nu och hennes "bling bling roséJetSet" ligger i en byrålåda, så det går i längden!

16. JaTack

JaTack Friends of KS

Jag kan för övrigt sno hennes JetSet och skicka till dig Apansson hon lär inte märka det ändå ;)

Apansson gillar detta.
  17. chris.f

chris.f Borgare

Tråkigt nog så springer väl de flesta tjejer i den åldern och uppåt runt med en klocka från något modehus.

Ett annat alternativ är Michael Kors som ligger inom rammen för pris och finns i rosé. Som andheg föreslog sätt dig och snicksnacka lite med henne :)

http://www.uret.se/michael-kors-damklockor-c-1068_1070.html

andheg gillar detta.
  18. Apansson
    Trådstartare

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Där går fan gränsen!
    Det kanske får bli MK ändå...sålänge.

JaTack gillar detta.
  19. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Vad tror du om en Seiko SRLZ94:
    uploadfromtaptalk1399544947688.jpg
    För mycket bling?

Borde kunna gå att hitta inom din budget.

Jens, Apansson och andheg gillar detta.
  20. Apansson
    Trådstartare

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Det tror jag inte, tror du den går att finna i Stockholm? Slipper helst internethandel..

21. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Har tyvärr ingen aning om den går att hitta i Stocholm. Finns som sagt hos ett antal olika internethandlare för ca 200$, men då är det ju lurigare med eventuella byten etc.
    Även priset kan ju springa iväg i butik :(

22. Apansson
    Trådstartare

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Trycker gärna ett par hundringar till för butiksköp. Kanske man man beställa hos stjärnurmakarna eller dylikt, vi får se!

Minuteman gillar detta.
  23. bya

bya Bonde

Från:
    Täby
    finns tyvärr inte på svenska marknaden, annat än de som importeras (o de hittar man nog bara på nätet).

24. Apansson
    Trådstartare

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Ok, har du något bra ställe att beställa från? Lågt pris och billig/snabb frakt är naturligtvis att föredra!

25. Minuteman

Minuteman Friends of KS

26. POO

POO Präst

Mårtenssons ur Brookfield