Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tips på försäkring

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rolle, 16 november 2015.

1. Rolle
    Trådstartare

Rolle Torpare

Från:
    Stockholm
    Hej! Jag har några oförsäkrade klockor, bland annat en nyare Patek. Tar tacksamt emot tips från andra medlemmar på vilket bolag som rekommenderas, och vad man ska tänka på gällande villkoren.

Thnx / Rolle

gurta_g gillar detta.
  2. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Hej

Ta en kik på brookfield.se - gör även en sökning på det här på forumet, har skrivits en del om det.

Välkommen.

3. Rolle
    Trådstartare

Rolle Torpare

Från:
    Stockholm
    Hej och tack! Jag skickade in en offerförfrågan och fick svar rätt omgående. Har du eller ngn annan någon erfarenhet av dem?

4. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Timetotalk.se det andra klockforumet har en tråd om Brookfield och försäkringar på klockor

5. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Yes jag har personligen använt mig av dessa, med mycket bra resultat på service (har dock aldrig behövt utnyttja försäkringen).

6. Tre333

Tre333 Bonde

Samt jämför med hemförsäkringens specialförsäkring :)

7. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har också bra erfarenhet av Brookfield, lyhörda och tillmötesgående att skräddarsy en försäkring för min samling.
    Bör tilläggas att inte heller jag inte har behövt utnyttja försäkringen (ta i trä) utan mitt positiva omdöme gäller vid tecknande.

8. bluetrain

bluetrain Bonde

Från:
    Syd
    Plockar upp försäkringsbollen... Finns ytterligare (bra) alternativ gällande försäkring? Man vill ju helst kunna jämföra...

Hade kontakt med mitt försäkringsbolag (Gjensidige) i denna fråga och blev förvånad när handläggaren rekommenderade att inte (!) ha klockan tilläggsförsäkrad hos dem. Mailade lite frågor kring tex hur de värderar klockorna men de återkom aldrig så antar de av någon anledning inte vill författa sig med denna typ av objekt, kanske olönsamt för dem?

Vet inte om det är rätt eller fel men hemma i Svedala har jag inte fruktat för klockans liv men när man åker utomlands vill jag gärna ha "peace of mind". Fast då kanske hemförsäkringen täcker om man blir ex rånad, bestulen osv?

9. Rolle
    Trådstartare

Rolle Torpare

Från:
    Stockholm
    Tack för alla svar, uppskattas. Jag testar med Brookfield, då min uppfattning är att de förstår vad de försäkrar och sannolikt därmed vid ev skada/förlust hanterar ärendet på ett relevant sätt. IMG_3970.JPG

Shadyboy gillar detta.
  10. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Kollade med Trygg-Hansa vad min hemförsäkring täckte och i hemmet var det upp till en miljon men utanför hemmet endast 50.000:-
    Blev rekommenderad deras specialförsäkring, skickade in värderingsintyg men sen blev det tyst. Påminde dem två gånger men inget hände.
    Kontaktade då Brookfield och tecknade en försäkring hos dem istället :)

Med lite dyrare saker på armen var jag mest intresserad av att ha täckning vid rån eller stöld utanför hemmet.

Ni som har Brookfield och flippar klockor. Hur funkar det att ändra i en befintlig försäkring. Räknar de ut ett nytt pris och justerar mot den gamla?

11. Alex H

Alex H Torpare

Jag använder Solid försäkringar och tycker att dom funkar fint. Har dock bara nyttjat försäkringen en gång vid förlust men det gick väldigt smidigt. Mailade in en kopia på polisens förlustanmälan, 3 dagar senare vart det reglerat och färdigt. Trevliga också för den delen :)

12. Tre333

Tre333 Bonde

Sa upp min Brookfield och har bytt till Länsförsäkringar då de har ändrat sina villkor och täcker klockor upp till 100 000kr från 1/1 2016 :) Så kolla med dem kan också vara ett alternativ!

13. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Trygg-Hansa har förlorat mig som kund för specialförsäkringar pga sin ignorans och det är sånt som kan få mig att byta till ett annat bolag med alla försäkringar :shifty:

14. Hugii

Hugii Biskop

15. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Läs hela tråden.....så ser du.

yonsson och Hugii gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield