• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på hantverkare Sthlm

BCKSTRM

Rolex
Mottager tacksamt tips på duktiga och seriösa hantverkare i Sthlm. Måste väl finnas några som renoverat sina lägenheter/hus...

Kort och gott ska vi lägga Golv, måla väggar och tak samt montera garderober och kök från Ikea. Om ngn har gjort liknande saker, vad har det landat på?
 

MariaE

Panerai
Vill nästan inte tipsa dig då jag vill ha dom för mig själv..
Swemal.se har renoverat det mesta hos oss och våra grannar. Men de har tid först i november. (Själv är jag lätt i panik då jag behöver bygga 2 badrum helst innan november.) Men är det mindre jobb eller ingen brådska så kan jag varmt rekommendera att slå en signal till Swemål.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Min snickarpolare Mattias gör mycket jobb i Sthlm (han bodde där förr), just pga bristen på hantverkare där nere. Mycket duktig! Pm:a för nr.
 

tossefar

Cartier
Bump!
Jag behöver en hantverkare som kan sätta in ett duschhörn och byta duschblandare. Tar tacksamt emot tips.
 

Jimpa

Panerai
Har riktigt bra erfarenhet från en målarfirma i Uppsala. Bara skicka PM om det finns intresse från någon här inne, dom kör en hel del jobb i sthlm oxå och lämnar hög kvalitė . Mvh jimpa
 

Edin

Panerai
Bump!
Jag behöver en hantverkare som kan sätta in ett duschhörn och byta duschblandare. Tar tacksamt emot tips.

Du bör ha en rörmokare för dessa jobb. ;)
Har dock inga tips efter ett tråkigt slut på senaste stora arbetet inom familjen med rörmokaren vi använt oss av tidigare..
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag är ganska bortkommen när det gäller sånt här... men är rörmokare alltså inte hantverkare?
Jag är ganska bortkommen när det gäller sånt här... men är rörmokare alltså inte hantverkare?
Skulle vilja benämna rörmokare som installatör i dagens mått.
De slut med varmbocka, lödda, svetsa, gänga osv som man gjorde back in the good old days.
Pressmaskin och klämringskopplingar är dagens "hantverk"
 

Edin

Panerai
Jag är ganska bortkommen när det gäller sånt här... men är rörmokare alltså inte hantverkare?

Allt som har med vatten är rörmokare men som Chuck säger är dagens rörmokare mer av en installatör då det enbart används kopplingar av alla de olika slag. Sen beror ju allt på vad man ska göra och vart men vatten = rörmokare.
 
Topp