• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på info om olika rörelser

Hej!
Jag är en designstudent som bor i Milano just nu, jag är förtrollad av klockor (anledningen att jag är medlem på forumet?). Jag drömmer om att designa en egen klocka med mekanisk rörelse. Har ni tips på bra böcker eller info i största allmänhet där jag kan lära mig hur de olika rörelserna fungerar etc? Min design kommer ju att utgå från de olika rörelsernas dimensioner etc.

Gärna info där jag kan lära mig basics för att sedan kunna avancera till djupare kunskaper.

Ciao!
 

Oew

Rolex
Från en annan Milano-bo så säger jag välkommen till KS och djupare in i klockträsket. Jag vet att George Daniels olika böcker säger i princip de mesta du behöver veta om hur man tillverkar klockor samt hur de fungerar men vet inte om det är den bästa boken för en nybörjare. Finns fler på KS som kan detta bättre än jag så Ping @Echo Delta
 
Från en annan Milano-bo så säger jag välkommen till KS och djupare in i klockträsket. Jag vet att George Daniels olika böcker säger i princip de mesta du behöver veta om hur man tillverkar klockor samt hur de fungerar men vet inte om det är den bästa boken för en nybörjare. Finns fler på KS som kan detta bättre än jag så Ping @Echo Delta

Tyværr behøver man iprincip vara utbildad urmakare før att førstå hans bok helt och hållet i syfte att konstruera något sjælv!
Vældigt kul initiativ, men det ær avsevært svårare æn jag tror att du inser. Børja med att kika på att utbilda dig till urmakare innan du ger dig på ett sådant projekt!