• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på köp av pilotklocka?

Speedbrake

Breitling
Hej

Har blivit sugen på att skaffa en "riktig" klocka, springer idag runt med en Seiko Flightmaster.
Jobbar som pilot till vardags, så någon form av flygrelaterad modell vore kul. Har tittat lite på några Breitlingmodeller, men tycker att en del ser lite väl fläskiga ut, därmed inte sagt att Breitling är borträknat. Men vill ha något som inte direkt skriker "nu har piloten köpt en dyr klocka".

Kan mycket väl tänka mig något begagnat, prisklass 10 000 - 20 000 ungefär.

Tack på förhand
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Beggad IWC mark XV, typ, kanske?

... fast XVI. ;)

IWC M 2014-05-02.jpg


Eller en Sinn 104'a på länk om man vill hålla igen lite (OBS, inte dykring, nedräkning).

Sinn 2014-03-07.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Vill man undvika det stora och fläskiga samt ha en klocka med lätthet glider in under skjortan.
image.jpg


Behöver ju inte ens nämna att den har pilotanknytning.
För 20k hittar du med lätthet en i bra skick.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hej

Har blivit sugen på att skaffa en "riktig" klocka, springer idag runt med en Seiko Flightmaster.
Jobbar som pilot till vardags, så någon form av flygrelaterad modell vore kul. Har tittat lite på några Breitlingmodeller, men tycker att en del ser lite väl fläskiga ut, därmed inte sagt att Breitling är borträknat. Men vill ha något som inte direkt skriker "nu har piloten köpt en dyr klocka".

Kan mycket väl tänka mig något begagnat, prisklass 10 000 - 20 000 ungefär.

Tack på förhand

Håller helt med om valet av Glycine Airman base 22, den med 3 tidszoner. Men kolla även Breitling Aerospace, en av deras minst fläskiga modeller, 42mm och i titan, no blingbling där.
Själv har jag en Airman 9, men de tillverkas inte längre, och en Breitling B1, som inte heller produceras längre, men bra beg val, tycker jag.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Sorry kollade för snabbt och såg bara 2 register ;) , trodde de va en iw387802 !!

My bad


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Sen kanske en skön flygarklocka måste nämnas - Speedmaster Pro, t ex cal 321, ref 145.022, kan du hitta beg för rumt 20k skulle jag tro.
Finns några läckra Breitling Chronomat GMT också, mums :)
 
Topp