• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på köp i New York

SimonML

Omega
Hej!
I mitten på Augusti så skall jag till USA i några veckor, och en del av tiden kommer att tillbringas i New York.
Min tanke är att där köpa något intressant till (ett förhoppningsvis) lägre pris än här hemma. Det kanske finns vissa märken eller mindre klockhandlare som kan vara värda att kika extra på? Har ni själva varit där eller hört någonting så kom jättegärna med tips. Budgeten ligger lite löst kring 6000-7000 kr. Ny eller beggad spelar ingen roll. Finns det kanske någon välrenommerad begagnathandlare som någon har erfarenhet av?

Ev klocka kanske har något av nedanstående ( absolut inga krav) :
  • Stållänk
  • Helst större än 40mm
  • Minst 200m WR
  • Gärna "in-house" eller kanske iaf något omarbetat standardverk
  • "Clean" urtavla är ett plus
  • Safirglas
  • Dyk, sport eller dress spelar mindre roll
Ovan är bara vad jag spontant tänker på, eventuella förslag behöver inte alls uppfylla dessa punkter.

Kom med tips! Vad skulle ni köpt?

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar / Simon
 

David

Bödeln
Säkert kan vaniljglass komma med konkreta tips, själv vet jag bara att ingen NYC-resa är komplett utan ett besök hos Vladdy:


IF WE DO IT, WE DO IT NICE!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Återigen:

Sheartime.com

Din budget kan bli svår hos honom dessvärre.

Bäst deals gör du här på KS, speciellt kvällstid alla dagar i veckan när Denke har druckit lite rödtjut.
 
Topp