• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på klocka budget 2000

Bra val av märke för din budget.

Om du är intresserad av automatiskt så rekommenderar jag dessa inom budget:

skx007

image.jpg


seiko monster (finns i olika färger)

image.jpg
 

mDavid

Breitling
Av egen erfarenhet kan jag bara instämma med de ovan kring skx007. En fantastisk vardagsbeater och mycket klocka för pengarna! Är du mer för pepsi-varianten så är det bara att köra på skx009:)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Måste bara skjuta in att länken Skx007 kommer på inte är mycket att ha! Skönare på gummi eller Nato :)
 

noxela

Omega
Måste bara skjuta in att länken Skx007 kommer på inte är mycket att ha! Skönare på gummi eller Nato :)

SKX007 är svårslagen i prisklassen. Måste dock bli oense. Länken är mycket bättre än sitt rykte. Jag har den som vardagsbeater. Tänkte först byta länken, men den har fått sitta kvar.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Länken är skön men rätt slapp och rasslig men ändå mycket klocka för pengarna.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Orient M-Force om du gillar tunga dykare. Käkar Skx till frukost med sina iso-cert, safirglas och hackande urverk . Går att finna runt 2k eller strax över.
Finns några olika modeller på marknaden.
Exempelvis
uploadfromtaptalk1431250414305.jpg
 
Håller med de flesta andra här. SKX007 är en riktigt bra klocka för pengarna, föredrar du automatiskt urverk gör det SKX007 till ett solklart val!
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Sen måste man nog ta med i beräkningen att ett automatiskt urverk visserligen är roligare och ballare, men betydligt mindre praktiskt än quartz eftersom mekaniska är dyrare i drift och håller tiden sämre. Ska man gå mekaniskt så ska det nog vara för att man är ute efter känslan i mekaniska ur och inte för att det är någon form av självklart val för gemene man.
 

Clocksauce

Cartier
Annars har vi ju seagull 1963 om herrn gillar kronografer.
Manuellt urverk.

Inte för att vara den som är den men en manuell kronograf med den stilrena designen och historian är väl betydligt coolare än skx007 som förvisso är en klassiker. Om du är fascinerade av det mekaniska så sätter du ribban högt och personligen uppskattar jag att en annan anledning att pilla på klockan än att ställa tiden.

Eftersom du kan tänka kvarts med kronograf skulle jag vilja påstå att seiko är helt oslagbara i den prisklassen i kvalité och det finns hundra modeller att välja mellan.

Motsvarade step-up och schweizisk kostar ju iallafall 3000+ (Tänker Tissot PRS200/Certina DS med safirglas, inte parfymklockor).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denna dykarkronograf finns ju också, i diverse färger.
ssc017p1_1_1_1.jpg


Finns med blå, röda eller gula detaljer. Tät till 200m.
 

Jonte73

Audemars
Appropå 007 på länk.
Denna länk är helt otroligt skön att bära.
Visst, taskig känsla viktmässigt, rasslig som få men otroligt följsam och är på i jobbet varje dag.
Riktigt nöjd med den.
image.jpg
 
P

Philippe Stern

Guest
Köp 66 trisslotter. Har du tur så kanske du vinner en storvinst och kan köpa en riktigt fin klocka. Plötsligt händer det...
 
Topp