• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på klocka liknande Zenith El Primero tv big blue chronograph !

RosaCasio

Cartier
Fick klämma på Akos Zenith i fredags på GTG i Malmö och blev förtjust, surfade runt lite och letade och det verkar vara en udda och dyr fågel. Kan väldigt lite om prisbilden på vintage ur men vill lära mig mig.

Tar tacksamt emot tips på klockor som liknar denna med TV-dial till en rimlig peng ( läs max 5000 ) om det går.

Stulen bild från Crazywatches.pl

xCEJk3P.jpg
 
  • Like
Reactions: Ako

RosaCasio

Cartier
Hej,
Absolut, gillade verkligen TV-dial.
Helst hade jag väl velat att det skulle vara mekaniska ur.

Skriv gärna ref-nr så jag kan söka vidare, stort tack.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Fick klämma på Akos Zenith i fredags på GTG i Malmö och blev förtjust, surfade runt lite och letade och det verkar vara en udda och dyr fågel. Kan väldigt lite om prisbilden på vintage ur men vill lära mig mig.

Tar tacksamt emot tips på klockor som liknar denna med TV-dial till en rimlig peng ( läs max 5000 ) om det går.

Stulen bild från Crazywatches.pl

xCEJk3P.jpg
Som sagt finns där någon speedmaster med fyrkantig tavla,oftast lite dyrare än 5000 ,men kan dyka upp på ebay för bra pris ,kolla speciellt på ebay.de ,det kan stå att dom bara säljer inom landet ,men det brukar ordna sig om man snackar med dom innan man lägger bud!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vad är det du letar mest efter Tv-Dial, eller form + kronograf, integrerad länk, nåt specifikt märke? Det finns ju t.ex. en uppsjö av vintage kronografer av olika märken som har Tv-dials. Ariste hade ju tex denna uppe till försäljning https://klocksnack.se/threads/royce-vintagekronograf-med-racingstuk.11939/ . Han kanske har någon mer på lager?
Royce-rackaren är kvar, var iväg en vända via Tradera men en uppmärksam köpare märkte att "minuträknaren" inte nollställde korrekt så jag tog tillbaka den och här ligger den nu. Den fungerar men inte exakt som den ska, en billig och cool kronograf!
 

RosaCasio

Cartier
Vad är det du letar mest efter Tv-Dial, eller form + kronograf, integrerad länk, nåt specifikt märke? Det finns ju t.ex. en uppsjö av vintage kronografer av olika märken som har Tv-dials. Ariste hade ju tex denna uppe till försäljning https://klocksnack.se/threads/royce-vintagekronograf-med-racingstuk.11939/ . Han kanske har någon mer på lager?


Jag gillar den fyrkantiga TV-Dial och integrerad länk, att det är lite "spetsigare" look kan man väl säga, därför var jag inte så förtjust i den du länkade. Kronograf,automatisk och datum + känt märke kommer i andra hand. För mig så kryssade Zenithen i alla boxar förutom att jag inte inte känner att jag vågar gå upp i de prisklasserna än.
Är det TV-Dial man ska söka efter på nätet för att hitta objekt eller finns det någon annan bra benämning?
 

fc2

Rolex
Sök efter Heuer Silverstone. Finns även som Meylan, Lemania, SInn och Bucherer. Lemania 1341 i. Kolla även Omega Seamaster 176.005.
 

RosaCasio

Cartier
Har hittar några Sovjetiska Poljot och Slava med Tv-Dial på nätet, är det någon här som har erfarenhet från dessa?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den ser ju helt förstörd ut så det var väl snarare bra att du inte slog till?!
 

Guinness

Cartier
Tyckte den gick dyrt för skicket den är i men kanske är en eftertraktad modell.
Han har intressanta klockor men du menar att det finns franken i mängden?
 
Topp