• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på klocka med svart urtavla (budget 3-4000 kr)

Aanta

Omega
2-Faktor
Dags att byta ut sista parfymklockan. Söker därför ersättare till en klocka med svart/grå urtavla. Jag har på förhand fastnat för Seiko Sarb035 och har även Tissot PRS200 (grey) i åtanke. Är mest sugen på Seikon av flera anledningar men har även tänkt prova att kombinera klockan med lite armband på klockarmen. Funderar på om den inte är lite för dressig för det.

Hur som, har ni några tips? Helst en allround-klocka som funkar till det mesta. Gärna automatisk men kan tänka mig quartz. Är inställd på att köpa begagnat men gör såklart inget om den går att klippa ny inom budget.

Tack på förhand.
 
Senast ändrad:

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Lite av ett standardsvar i en sån här tråd men: skx007 är den bästa klockan i den kategorin :)
image.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tar emot att säga det :D, men lägg till ett gäng hundringar och du har en PADI!
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Köp en seiko eller Citizen som du gillar. Haspa av ev länk (de suger oftast) köp en ny länk av bättre kvalité så har du din klocka
 

Andyrew

Cartier
Är det dressare du är ute efter? Annars finns det en uppsjö av lattjo dykare. Tycker HC/combat sub är bästa dykarna sub 10k, har man flax kan man få en för 4-5 om man sträcker budgeten lite.
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Är det dressare du är ute efter? Annars finns det en uppsjö av lattjo dykare. Tycker HC/combat sub är bästa dykarna sub 10k, har man flax kan man få en för 4-5 om man sträcker budgeten lite.

Beg longines conquest eller hydroconquest?
Nja, söker väl ganska brett egentligen. Inte låst mig vid något, men äger redan en HC fast blå. Är nöjd med den men söker något annat :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så jäkla roligt när folk ber om råd utifrån kriterier och 8 av 10 råd inte stämmer in utifrån kriterierna. :D

Köp en SARB, de är bra för pengen. När du tröttnar säljer du den och köper en SBGX061 istället.
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Höll på att bli något helt annat under gårdagen. Försökte klippa en Sarb065 här på forumet men nån sköning hann precis före. Ska klura på detta men lutar faktiskt att jag står fast vid Sarb033. Tack för alla tips, skönt att ha koll på alternativen och ändå känna sig trygg med sitt förstaval :)
 
Topp