• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på klocka som tål stryk

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Då jag är ute ibland och roddar ljud och ljus så skulle jag behöva en tips på en klocka som jag inte behöver vara så himla rädd om och som tål lite däng (min Tag vågar jag inte bära på de jobben). Med däng så innebär det att jag lyfter en hel del prylar. Rullar kabel och klättrar för att hänga upp lampor osv.. Ibland regnar det dessutom så den måste vara vattentålig med. Önskvärt är ju om glaset sitter lite nedsjunket så det inte är lika lätt att repa. Någon som kommer på något lämpligt som man inte behöver vara allt för rädd om ? (Gärna automatiskt ur. Är ingen större fan av quartz)

Fredrik
 

Gurgel

Cartier
Men ärligt talat, vilken klocka som helst med safirglas fixar väl det du söker? En G-shock klarar det bäst dock... En SKX så blir KS glad!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Vill slänga in ett gott ord för Certina's Action DS Diver som enligt mig är snyggare än skx!
Seikon känns dessutom riktigt billig jämfört med Certinan..

Använder min varje dag på jobbet
image-jpeg.269011
 
Topp