• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på klocka till blivande fru

Andreas A

Omega
Hej

I höst blir det bröllop och jag funderar på en klocka till den blivande.
Budgeten ligger på ca. 10k
Just nu har hon en en som liknar den här:
Certina-DS-Podium-Lady-Damenuhr-C0012101111700.jpg

Jag söker en lite sportigare damklocka. Ca. 30-40mm. Begagnat är ok

Har ni några förslag.
 

Camo00

Patek
Det är väldigt stor skillnad på 30 och 40 mm, både på handleden och vad gäller utbudet. Det senare måttet räknas ju som herr...
Om Du kan specificera mer noga så kommer Du att få bättre tips!
 

Andreas A

Omega
Det är väldigt stor skillnad på 30 och 40 mm, både på handleden och vad gäller utbudet. Det senare måttet räknas ju som herr...
Om Du kan specificera mer noga så kommer Du att få bättre tips!
Runt 36mm som omegan här över är rätt lagom. Hon har rätt stora handleder och gillar inte riktigt "små damklockor"
Har kollat på en vit Oris Aquis som kanske kan vara något
 
Min hustru har fått midsize IWC Ingenieur , en Seiko SKX013 och en Rolex 16660, men maximal kärlek uppstod när hon fick prova min IWC Ingenieur ref 3227. Nu släpper hon den inte längre... Rejäl dinka, men hon älskar den - så kan det vara.
 
  • Like
Reactions: Man

Randel

Cartier
Jag tycker att Rolex Datejust är en väldigt trevlig klocka för tjejer/damer. Jag gav min fru en 116200 i höstas och det blev STOR succé :cigar: Personligen gillar jag inte för små klockor på tjejer utan 36mm är precis lagom om man inte har väldigt smala handleder. Datejust finns ju dessutom i många olika prisklasser begagnat, och funkar både på läder och länk vilket jag kan tycka är en fördel.
 
Topp