• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på klockbutiker i Rom

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Åker till Rom om några veckor och tänkte höra om någon har tips på klockbutiker där. Primärt är jag intresserad av butiker med vintage/beggade klockor från rolex, omega etc.

Italienarna verkar ju uppskatta klockor och speciellt vintage rolex, så det borde ju finnas en del att kika på
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Tips på klockbutiker i Rom

Det finns mängder. Kolla på C24 och sök där för en rätt utförlig lista.
 

MERL

Omega
Gioielleria Brandizzi tror jag kan ha bra grejer.. Spanade där innan jag köpte i bologna, gav online ett bra intryck!

Och ja, italienare uppskattar generellt lyxaccesoarer/-kläder så den som tror att den marknaden sviktar och priserna faller på grund av den italienska statens ekonomiska kris har fel, det skiljer lite i prioriteringar här jämfört med i sverige ;)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Lite halvt OT (mod får radera om det blir för politiskt) - men italienska folket har fortfarande rätt bra ställt jämfört med deras stat, medan det är lite tvärtom i Sverige. Pga av skatterna så har vi ju en rik stat medan folk i gemene man inte har så mkt på banken (bara bolån, he he)

Här är en liten sammanställning av medianförmögenheten inom euro-länderna (obs Di.se suger som vanligt, så det står inte vad som räknas med som förmögenhet):

http://www.di.se/artiklar/2013/3/18/ita ... -tyskarna/
 

MERL

Omega
Jo, för i IT betalar inte gemene man skatt överhuvudtaget.. Samt att man ser det som en bra investering/en självklarhet att köpa lyxprylar. Även folk som inte har pengar sparar länge för att köpa en schysst väska etc. Prioriteringar ;) folk lägger inte en spänn generellt på sitt hem i IT, medans man i sverige lägger det mesta man tjänar där...
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Bump!
Ska ner i slutet av november i samband med jobb och har några timmar över en eftermiddag.
Var ska man lägga sin tid om man är uteefter vintage (AP, VC, Piaget, Breguet etc)?
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Bump!
Ska ner i slutet av november i samband med jobb och har några timmar över en eftermiddag.
Var ska man lägga sin tid om man är uteefter vintage (AP, VC, Piaget, Breguet etc)?
Det finns mycket trevligt i kvarteren runt spanska trappan, bland annat Gioielleria Bonanno, Watches in Rome och Hausmanns vintageavdelning
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Åker till Rom om några veckor och tänkte höra om någon har tips på klockbutiker där. Primärt är jag intresserad av butiker med vintage/beggade klockor från rolex, omega etc.

Italienarna verkar ju uppskatta klockor och speciellt vintage rolex, så det borde ju finnas en del att kika på
Hittade du något eller var det bara däckspark som vanligt
 
Topp