Erikson Urhandel

Tips på klockbutiker i Rom

Diskussion i 'Diskussion' startad av JS, 19 mars 2013.

1. JS
    Trådstartare

JS Shmi Skywalker-Lars

Åker till Rom om några veckor och tänkte höra om någon har tips på klockbutiker där. Primärt är jag intresserad av butiker med vintage/beggade klockor från rolex, omega etc.

Italienarna verkar ju uppskatta klockor och speciellt vintage rolex, så det borde ju finnas en del att kika på

2. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Re: Sv: Tips på klockbutiker i Rom

Det finns mängder. Kolla på C24 och sök där för en rätt utförlig lista.

3. MJ24

MJ24 AT-AT driver

4. MERL

MERL Rebel soldier

Från:
    Stockholm/Bologna
    Gioielleria Brandizzi tror jag kan ha bra grejer.. Spanade där innan jag köpte i bologna, gav online ett bra intryck!

Och ja, italienare uppskattar generellt lyxaccesoarer/-kläder så den som tror att den marknaden sviktar och priserna faller på grund av den italienska statens ekonomiska kris har fel, det skiljer lite i prioriteringar här jämfört med i sverige ;)

5. JS
    Trådstartare

JS Shmi Skywalker-Lars

Lite halvt OT (mod får radera om det blir för politiskt) - men italienska folket har fortfarande rätt bra ställt jämfört med deras stat, medan det är lite tvärtom i Sverige. Pga av skatterna så har vi ju en rik stat medan folk i gemene man inte har så mkt på banken (bara bolån, he he)

Här är en liten sammanställning av medianförmögenheten inom euro-länderna (obs Di.se suger som vanligt, så det står inte vad som räknas med som förmögenhet):

http://www.di.se/artiklar/2013/3/18/ita ... -tyskarna/

6. MERL

MERL Rebel soldier

Från:
    Stockholm/Bologna
    Jo, för i IT betalar inte gemene man skatt överhuvudtaget.. Samt att man ser det som en bra investering/en självklarhet att köpa lyxprylar. Även folk som inte har pengar sparar länge för att köpa en schysst väska etc. Prioriteringar ;) folk lägger inte en spänn generellt på sitt hem i IT, medans man i sverige lägger det mesta man tjänar där...

Mårtenssons ur Brookfield