• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal Oak?

Jag är väldigt förtjust i dessa klockor, men jag undrar om det finns någon fler tillverkare som gör klockor i snarlik design, och då gärna i en lite lägre prisklass, typ 30-60k? Jag är lite grön på detta, men själva utseendet tilltalar mig absolut. Jag gillar den här CNC-bearbetade känslan och de små skruvarna. :D

hublot-301.CK.1140.RX_LRG.jpg


audemars-piguet-royal-oak-26020ST.OO.D001IN.01_LRG.jpg
 

F-L-P

Panerai
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Tycker att CNC känslan även hittas i IWC ingy men på ett lite mer subtilt sätt. Genta design där med som hos APn.

634512d1330030135-hublot-big-bang-vs-iwc-ingy-sihh-2009-iwc-ingenieur-automatic-mission-earth.jpg

images


en av mina top 10 klockor all time.

/F-L-P
 
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

F-L-P skrev:
Tycker att CNC känslan även hittas i IWC ingy men på ett lite mer subtilt sätt. Genta design där med som hos APn.

634512d1330030135-hublot-big-bang-vs-iwc-ingy-sihh-2009-iwc-ingenieur-automatic-mission-earth.jpg

images


en av mina top 10 klockor all time.

/F-L-P


Men du, riktigt riktigt snyggt. Skulle funka till kostym!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Ingår i Richmont, Swiss made och tidigare Eta. Nu vet jag inte.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Norrlänningen skrev:
Spencer66 skrev:
Ingår i Richmont, Swiss made och tidigare Eta. Nu vet jag inte.

Ok, inte helt kass alltså.
gillar dock inte designen på några av rivieramodellerna, det känns lite väl rip-off. Men men...

Nog det mest prisvärda man kan köpa som beggad. Jag har alltid varit svag för märket och på väg att köpa en även om det aldrig blivit av.
 
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Spencer66 skrev:
Norrlänningen skrev:
Spencer66 skrev:
Ingår i Richmont, Swiss made och tidigare Eta. Nu vet jag inte.

Ok, inte helt kass alltså.
gillar dock inte designen på några av rivieramodellerna, det känns lite väl rip-off. Men men...

Nog det mest prisvärda man kan köpa som beggad. Jag har alltid varit svag för märket och på väg att köpa en även om det aldrig blivit av.


Springer du på någon beggad riviera som ser ok ut, tveka inte att skicka ett PM, jag skulle verkligen uppskatta det. Jag har själv inte sådär jättebra koll på de utländska forumen/säljsidorna som anses pålitliga. :(

Eller om du har något tips på någon som säljer Rivieran? På deras hemsida verkar serien ha utgått, och jag hittar en del då jag googlar, men jag har svårt att filrtera ut vad som är seriöst och inte.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Har det inte legat ngt liknande på säljdelen av forumet för inte allt för länge sedan? Ooops! Det var ju på "det andra" forumet... :eek:
Norrlänningen skrev:
Spencer66 skrev:


Tack för tipet!

23063.jpg


Denna var riktigt najs! :D :D
Hur är klockorna i övrigt? Historik, vilka verk använder dom, tillverkas vart?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

RicVin skrev:
Har det inte legat ngt liknande på säljdelen av forumet för inte allt för länge sedan?
Norrlänningen skrev:
Spencer66 skrev:


Tack för tipet!

23063.jpg


Denna var riktigt najs! :D :D
Hur är klockorna i övrigt? Historik, vilka verk använder dom, tillverkas vart?

Jajamän, en riviera i Roséguld. Markant prisskillnad dock!
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Edmond watches har ett par som är lite liknande också. Sitter på ipad just nu så jag vet inte riktigt hur jag länkar en bild, men det är bara att googla edmond watches så hittar man dom direkt :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Linde Werdelin?

Har för mig instegsmodellerna låg från 3500 EUR. 3-timer och The One är halvkul.

linde_werdelin_3_timer_original.png


linde_werdelin_the_one_steel_black_dial.png
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Spencer66 skrev:
Per skrev:
Linde Werdelin?

Har för mig instegsmodellerna låg från 3500 EUR. 3-timer och The One är halvkul.


Säkert jättebra klockor men designen känns väl sådär?
Tycker den bräcker Baumen iaf. ;)

Känns lagom bankrånare för att kunna konkurrera med en Big Bang och ROO. Dessvärre är allt sånt här för stort för att ens tänka på. Gillar man konstigt så finns ju också handgranaterna från Graham.

Graham-Chronofighter-Oversize-20VJT.G03A.KA2B.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Tycker linde werdelin gör riktigt coola klockor för på begagnatmarknande (iaf one) rätt modesta priser. IWC ingenieur är ju inte dum heller, aldrig sett den med gummi men oj oj så fin!
 

Charles_

Rolex
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Jockinho skrev:
Tycker linde werdelin gör riktigt coola klockor för på begagnatmarknande (iaf one) rätt modesta priser. IWC ingenieur är ju inte dum heller, aldrig sett den med gummi men oj oj så fin!
¨
Kul att höra det finns fler som gillar Linde Werdelin. Jag är ett stort fan och har fått bära några olika modeller på slutet. Här är ett axplock:

Beklagar iPhone-kvalitén....

B8B4CFA8-0EBA-48E2-854D-18444695AFD1-910-0000005F961C853E.jpg


C7D59488-5A96-4451-95CB-2B37542F19DF-910-0000005F8421310E.jpg


01744F8D-76CC-47DC-AC01-1B179B1656E9-910-0000005F52BB813A.jpg


460A88A3-36CD-425A-A620-C18A085E0931-910-0000005F218BC553.jpg


SpidoSpeeden är min favorit och den skulle jag inte ha någonting emot att äga! :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Charles_ skrev:
B8B4CFA8-0EBA-48E2-854D-18444695AFD1-910-0000005F961C853E.jpg

SpidoSpeeden är min favorit och den skulle jag inte ha någonting emot att äga! :)

Jo den där är inte dum! Jag har endast testat the one för några år sedan men tyckte den kändes välbyggd och skön design. Lite AP och lite hublot men utan att likna någon av dem vilket är positivt :)
 

Charles_

Rolex
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Jockinho skrev:
Charles_ skrev:
B8B4CFA8-0EBA-48E2-854D-18444695AFD1-910-0000005F961C853E.jpg

SpidoSpeeden är min favorit och den skulle jag inte ha någonting emot att äga! :)

Jo den där är inte dum! Jag har endast testat the one för några år sedan men tyckte den kändes välbyggd och skön design. Lite AP och lite hublot men utan att likna någon av dem vilket är positivt :)
Sant! I det här fallet tycker jag att Hublot kopierat LW en aning:

F8F25813-3DE0-40A2-9759-6C99DA6F5088-910-0000006AC4DF7CBB.jpg


(tänker framförallt på bezeln)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

ligger en baume merciuer riviera i roséguld för 17500 på andra forumet... riktigt schysst och NÄSTAN så jag hade köpt den om det inte vore för att jag har annat på ingång :D Riktigt cool, tänk dig den på ett brunt läder
 
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Gavve skrev:
ligger en baume merciuer riviera i roséguld för 17500 på andra forumet... riktigt schysst och NÄSTAN så jag hade köpt den om det inte vore för att jag har annat på ingång :D Riktigt cool, tänk dig den på ett brunt läder


Samma klocka låg ute på tradera med en auktion som gick ut idag, jag var med men nådde inte reservationspriset. Så jag antar att den fick vara kvar, eller gå vidare.

Jag gillar iaf B&M som fan, men jag tror helt klart att man bör snegla åt begagnatmarknaden med detta fabrikat då andrahandsvärdet verkar vara relativt lågt.
Stort habegär på denna i roséguld iaf. :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

Ska du kolla på B&M så kan det va värt att kolla på Authenticwatches.com, då de kört 70 % rabatt på flera modeller.
 

carlanton

Audemars
Re: Tips på klockor i samma stil som Hublot BB och AP Royal

IWC Ingenieur! Jag har aldrig gillat den vanliga modellen, men chronographvarianten är riktigt schysst. Rimlig prisbild jämfört med allt annat Genta hittade på. Finns som bekant en på K&S nu, men den går säkert att hitta billigare hos privata säljare.

Ingenieur_Chronograph.jpg
 
Topp