• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tips på lite större dressklocka

JE89

Cartier
skulle behöva lite tips på en lite större dressklocka, kring 40mm och får gärna vara Drygt 10mm tjock. Budget är mellan 20-30k.
något likt denna:
image.jpeg

(lånad bild)

har även kikat på radiomir. men dom blir nog i störstalaget.
 
Senast ändrad:

JE89

Cartier
tack för tipsen. just nu är jag lite inne på en chronograph, men kan fort växla till det motsatta. har inte hitta något jag riktigt fastnat för ännu så känns som att det växlar från dag till dag:)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Orient Sun and Moon. Så får du typ 18000 över!

Automatisk inhouse, safirglas, glasbaksida, viklås, 50 eller 100 m WR (minns ej).

image.jpeg
 

Psykel

Patek
Kanske inte dressig nog, men Sinn 903 St är ganska stilig tycker jag, 41mm och 2900€ enligt deras hemsida:
150320_DSC_6204.jpg

Annars borde du säkert kunna få en begagnad Omega Aqua Terra inom din budget.
 

billo

Cartier
longines master moonphase
Grymt fin klocka, bra kvalité och sjyst pris ca 22-27' beroende var du tittar.
Det brukar dyka up begagnade på forumet ibland för riktigt bra priser. Den är lite tjockare än 10 mm
Lånad bilder!
Longines-Master-Collection-Moonphase-0010.jpg
Longines-Master-Collection-Moonphase-0008.jpg
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Titta på frederique constant classics så får du dessutom pengar över, inget statusmärke direkt men dom ser fina ut
 
Senast ändrad:
Topp