• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på macro till ip5

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju så praktiskt att fota med telefonen men till just klockor är det ju precis omöjligt att få med detaljerna ( eller åtminstone för mig iaf) Det finns en massa tillbehör, som t ex macrolinser, som borde kunna öka chanserna till lite bättre bilder. Gissar att det mesta som finns är skräp men det finns säkert bra grejer också, någon som har tips på någon macro som funkar.

Mvh

Matts
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Det finn nån tråd om billiga macrolinser från bukten. Och en fototråd på samma tema.
Dra en sökning så hittar du nog råd. :)
 
Bara klippa till!

http://m.ebay.com/itm/271139724141?nav=SEARCH

Funkat för mig.

image.jpg
image.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag hann beställa en liknande innan ditt tips, hoppas den levererar lika bra resultat som din!
 

Sgt Hal

Omega
Jag har kombinerade macro/vidvinkellinser från Olloclip som funkar riktigt bra. Kanske inte billigaste förslaget men gedigen pryl i metall.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
FxCamera funkar, även fast makro à la Sundström är proffsigare. Här är ett ärr från igår med hjälp av Fisheye... Just Fisheye var enda sättet för kameran att kunna fånga ärret pga den blankpolerade ytan.

image.jpg
 

watchwelder

Friends of KS
Äger 2st "3In1-lens" till iPhone 5s.
Har Olloclip, dyrt, men fick ett begagnat för 100spänn(ligger nog runt 500 nytt(?)).
Jag äger också den superbilliga från ebay som länkades här i tråden.
Jag själv tycker dem levererar samma kvalitet så kör på dem billiga om du inte gillar att kasta pengar...Olloclip känns dock som att det tål mer stryk men man får ju typ 10st superbilliga för ett olloclip såååå
 
Topp