• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på NATO till Superocean?

fredtiger

Cartier
Tänkte köpa några NATO till min Superocean. Eftersom tavlan skiftar mellan blått o svart tycker jag att det är lite lurigt med färgval. Tar tacksamt emot tips och/eller lite bilder!

1oCI2qS.jpg
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Försök inte färgsynka så noga, blir ganska krystat. Kör på oliv eller grå t ex!
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Nu kanske jag låter tråkig men ett gammalt hederligt svart tror jag funkar kanonfint ihop med den !
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Som sagt är klockor med brutna tavlor otroligt knepiga att direktmatcha - jag skulle som ovan sagt nog testat något ur den fältmässiga färgskalan (oliv eller allra helst sand, som är kanonsnyggt till blått), eller ännu hellre gått på skinnsidan.

Och hade jag inte drivit Singular Straps så hade jag bannemig handlat där, så bra är det.
 

fredtiger

Cartier
Tackar för bra input! Blir en första beställning med rött resp. oliv/sand samt ett bonusband till min frus Rolex OP. Givetvis hamnar ordern hos någon av detta eminenta forums sponsorer! (Vilket innebär att jag dessutom blir ägare till ett verktyg för bandbyte vilket följer med som bonus...).:)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Har för mig att en polare körde grönt/rött på sin gamla. Var riktigt läcker även om det kan verka knasigt
 

carlanton

Audemars
Lite olika konfigurationer. Egentligen är det bara svart som funkar, allt annat ser fånigt ut. Att den skiftar i blått beror ju bara på AR-coatingen, och att förstärka den fula blåfärgen med ett blått nato kommer se knäppt ut.

Ber om ursäkt för oskärpan. Det ser lite ut som att jag har lagt på ett porrigt softfilter från 90-talet, men det var bara ett fingeravtryck på yttersta linselementet...

w03zp.jpg


2vwfv5k.jpg


30wo2a8.jpg
 

fredtiger

Cartier
Lite olika konfigurationer. Egentligen är det bara svart som funkar, allt annat ser fånigt ut. Att den skiftar i blått beror ju bara på AR-coatingen, och att förstärka den fula blåfärgen med ett blått nato kommer se knäppt ut.

Ber om ursäkt för oskärpan. Det ser lite ut som att jag har lagt på ett porrigt softfilter från 90-talet, men det var bara ett fingeravtryck på yttersta linselementet...

w03zp.jpg


2vwfv5k.jpg


30wo2a8.jpg
Tack för bilder! Tycker det gråa ser bäst ut av bilderna att döma. Har beställt ett rött och ett sandfärgat nu. Egentligen ser ju NATO ganska knas ut oavsett färg...:rolleyes: Men det är ju kul att trixa o variera lite! :D
 

jabla

Sarlacc
Varför inte löpa linan ut och köra på ett grönt skinnato :cool:

Edit: Kan tillägga att jag fick mycket kommentarer på mitt röda Rubber B på en vintage Datejust med blå tavla så jag är lite av en stilikon just nu ;)
 

carlanton

Audemars
Tack för bilder! Tycker det gråa ser bäst ut av bilderna att döma. Har beställt ett rött och ett sandfärgat nu. Egentligen ser ju NATO ganska knas ut oavsett färg...:rolleyes: Men det är ju kul att trixa o variera lite! :D

Länken är alltid bättre än nato, men nato är bekvämare. Måste ju kunna ha klockan på mig när jag springer!
 

fredtiger

Cartier
Efter snabb och problemfri leverans från singular straps kan jag nu testa två nya NATO (samt ett gammalt). Lägger upp bilder till allmän beskådan och kommentering!

Sand:
wVpZY3z.jpg


Rött:
O2NwLmG.jpg


Regimental (gammalt):
u1R6Vgv.jpg


Tror jag gillar sand bäst (men bäst är ändå länk!).
 

WDWD

Omega
2-Faktor
a8u8e5yv.jpg


Körde ett litet tag på ett svart nato med olivgrönt och rött på min SO Steelfish
 
Topp