• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på ny beater (diver)

Hej, efter helgens eskapader på Käringön så blir det till att inhandla en ny beater, denna gång med lite mer kvalite. Det visade sig att bastu och några dopp i havet tog knäcken på min nuvarande.

Så till frågan, vilken? Jag har funderat på Ollech & Wajs M6, den ligger bra till i prisnivå, har ett bra urverk (ETA 2824-2) och ser bra ut. Är inte så förtjust i Seikos SKX tex.
Ett måste är 20 ATM, gärna en automat som sagt, pris mellan 1000-5000 kr.

Skickar med en bild på hur den ser ut just nu...:)

20140525_183937.jpg
 

Nexus

Panerai
Klart du ska ha en Glycine! Har hört ett rykte om att en av våra mest uppskattade medlemar här planerar att sälja en Goldeneye...
 
Hej, efter helgens eskapader på Käringön så blir det till att inhandla en ny beater, denna gång med lite mer kvalite. Det visade sig att bastu och några dopp i havet tog knäcken på min nuvarande.

Så till frågan, vilken? Jag har funderat på Ollech & Wajs M6, den ligger bra till i prisnivå, har ett bra urverk (ETA 2824-2) och ser bra ut. Är inte så förtjust i Seikos SKX tex.
Ett måste är 20 ATM, gärna en automat som sagt, pris mellan 1000-5000 kr.

Skickar med en bild på hur den ser ut just nu...:)

20140525_183937.jpg

Beater sa du?

https://klocksnack.se/threads/momentum-steelix-hårdtestad-masterkiller-stylee.23622/
 
  • Like
Reactions: BME

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Står fortfarande fast vid att sumon är bästa dykarklockan under 5000kr.

Gillar du monstern så är ju annars det en klassiker. Hur mycket man vill lägga styr ju mycket. Du kan säkert hitta en begagnad Seiko tuna under 5000kr, men då snackar vi kvartsurverk.

Annars:
CWC, PRS från Timefactors, Marathon, valfri mikrodykare, typ Helson shark diver. Gillar även Kemmner seahorse, men den är i titan.
 

KMS

Rolex
Beror väl på storlek, beggat eller nytt.
Tissot, Longines, Certina ligger väl typ runt 5000 (på nätet) (1000 lapp upp eller ner).
Seiko, Citizen har väl också mycket skoj som är betydligt billigare.
 
Står fortfarande fast vid att sumon är bästa dykarklockan under 5000kr.

Gillar du monstern så är ju annars det en klassiker. Hur mycket man vill lägga styr ju mycket. Du kan säkert hitta en begagnad Seiko tuna under 5000kr, men då snackar vi kvartsurverk.

Annars:
CWC, PRS från Timefactors, Marathon, valfri mikrodykare, typ Helson shark diver. Gillar även Kemmner seahorse, men den är i titan.


Några av dom som jag får kolla upp, det börjar bli ett heltidsarbete det här...:D
 
Står fortfarande fast vid att sumon är bästa dykarklockan under 5000kr.

Gillar du monstern så är ju annars det en klassiker. Hur mycket man vill lägga styr ju mycket. Du kan säkert hitta en begagnad Seiko tuna under 5000kr, men då snackar vi kvartsurverk.

Annars:
CWC, PRS från Timefactors, Marathon, valfri mikrodykare, typ Helson shark diver. Gillar även Kemmner seahorse, men den är i titan.


Slog en kik på Helson Shark Diver och hittade en blå som såg riktigt trevlig ut. Nu börjar det likna något..
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Säger som många andra, en Sumo är aldrig fel. Finns ju i blått också (SBDC003) och orange om man vill ha lite mer färg i tillvaron.
 
Topp