Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tips på ny klocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av Kulaso, 4 januari 2016.

1. Kulaso
    Trådstartare

Kulaso Torpare

Hej! Jag är efter en ny klocka med en budget på 5000 SEK, har dock lite svårt att hitta en som jag tycker är passande och prisvärd. Har en relativt liten handled (16 cm) så en Seiko Sumo faller bort, har tänkt hålla mig till 40-mm. Jag har även kikat på Longines HydroConquest men den känns fel bara jag kollar på den.
    Klockan kommer jag att använda varje dag så vattentät är ett krav, min stil av klockor är väll, Rolex Submariner, Omega Speedmaster och liknande.
    All hjälp uppskattas :)

Mvh Niklas

2. Sond, Mrsheepshooter, Dennta och 1 annan gillar detta.
  3. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Johanssons Kakel gillar detta.
  4. Alberget4a

Alberget4a Bonde

Svarar som brukligt Tissot Visodate om du vill ha en dressare eller en Certina om du vill ha dykare. IMG_1052.JPG Certina DS.JPG

5. Fan blev sugen på den själv nu.

Stefanweei och Equilibrium gillar detta.
  6. Equilibrium

Från:
    Island
    Haha snacka om själv-suggestering :hilarious:

7. Sjukt beteende, jag vet. Kallsvettas och vill trycka på köpknappen....

Equilibrium gillar detta.
  8. Kulaso
    Trådstartare

Kulaso Torpare

Glömde lägga till att jag inte har några som helst problem med att handla begagnat :), Certinan ser onekligen intressant ut!

9. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    Marathon SAR/GSAR/TSAR. 41mm och ganska hög, men bärs rätt litet pga djupet och lite mindre tavla. Svårt att hitta bättre och stabilare dykare under 5000.

trumpetera gillar detta.
  10. Equilibrium

Från:
    Island
    Genom sig själv känner man andra du vet, jag är exakt likadan !
    Den Certinan är ju väldigt mkt bang 4 tha buck !

Johanssons Kakel gillar detta.
  11. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    image.jpeg kör på en L3.677.4.58.6 , passar till allt. Det går att hitta billigare på marknaden här. Bild tagen från uret.

Andyrew gillar detta.
  12. Enkel och robust. En Beater. Billig samt ny! Man får gråta när första repan uppstår. Ahh... första repan. Kärlek.

Kulaso och Equilibrium gillar detta.
  13. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kan du tänka dig en med quartzverk så skulle jag snegla på Citizen. Denna modell har drag av de modeller som du nämner passar med din stil:
    Citizen Eco-Drive Chronograph. Ligger på ca 4500 kr.
    Skärmavbild 2016-01-05 kl. 00.15.44.png
    Ref: CA0271-56E

14. Kulaso
    Trådstartare

Kulaso Torpare

Tack för alla svar, ska nu ta en riktig funderare!

15. Mrsheepshooter

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
  16. Kulaso
    Trådstartare

Kulaso Torpare

Har dock sneglat väldigt mycket på Longines HydroConquest, finns en uppe på blocket för 5 lappar (fullset). Finns även ett par uppe på Chrono24 för en rimlig peng, vad tycker folket om det?
    Är seriöst kär i denna på ett perlon band :wtf:

Bifogade filer:

Senast ändrad: 5 januari 2016
    Andyrew gillar detta.
  17. Poppe

Poppe Friends of KS

Från:
    Varberg
    Föredrog den när jag köpte min och valde mellan hc och certinan. Ett år senare föredrar jag Longines-klockan.
    Blir fortfarande glad när jag väljer den i klocklådan, gör sig kanon på både nato, gummi och länk. Det som jag inte gillade på certinan var vridringen.
    Kör på den. Runt 5 lök beggad känns rimligt. (Jag har den blå versionen)

18. Andyrew

Andyrew Stadsbo

Haft Certina DS action blå (hade på länk först) och sedan köpte jag en Longines. Certinan är grym, bra kvalitet och mycket för pengarna. Skulle dock vilja påstå att Longinesen är ännu lite bättre byggkvalitet, bättre länk bland annat. Hade jag köpt en dykare igen hade jag funderat på HC'n. Ett annat kul alternativ är Glycine Combat sub. Finns flera olika varianter. Riktigt fräsch
    image.jpeg image.jpeg

Bifogade filer:

Mårtenssons ur Brookfield