• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på ny klocka

D

Deleted member 9585

Guest
Hej! Jag är efter en ny klocka med en budget på 5000 SEK, har dock lite svårt att hitta en som jag tycker är passande och prisvärd. Har en relativt liten handled (16 cm) så en Seiko Sumo faller bort, har tänkt hålla mig till 40-mm. Jag har även kikat på Longines HydroConquest men den känns fel bara jag kollar på den.
Klockan kommer jag att använda varje dag så vattentät är ett krav, min stil av klockor är väll, Rolex Submariner, Omega Speedmaster och liknande.
All hjälp uppskattas :)

Mvh Niklas
 
image.jpeg

http://www.klockor.nu/certina-ds-ac...PDU84U3lucDQ_neP-nfQ_2gve39evwkZ4saAmOi8P8HAQ
Någon hundralapp över din budget. Mycket klocka för pengarna.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
D

Deleted member 9585

Guest
Glömde lägga till att jag inte har några som helst problem med att handla begagnat :), Certinan ser onekligen intressant ut!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Marathon SAR/GSAR/TSAR. 41mm och ganska hög, men bärs rätt litet pga djupet och lite mindre tavla. Svårt att hitta bättre och stabilare dykare under 5000.
 

Greven

Audemars
Kan du tänka dig en med quartzverk så skulle jag snegla på Citizen. Denna modell har drag av de modeller som du nämner passar med din stil:
Citizen Eco-Drive Chronograph. Ligger på ca 4500 kr.
Skärmavbild 2016-01-05 kl. 00.15.44.png

Ref: CA0271-56E
 
D

Deleted member 9585

Guest
Har dock sneglat väldigt mycket på Longines HydroConquest, finns en uppe på blocket för 5 lappar (fullset). Finns även ett par uppe på Chrono24 för en rimlig peng, vad tycker folket om det?
Är seriöst kär i denna på ett perlon band :wtf:
 

Bilagor

  • 12317416_1643084542609181_1942822203_n.jpg
    12317416_1643084542609181_1942822203_n.jpg
    199.4 KB · Visningar: 152
Senast redigerad av en moderator:

Poppe

Cartier
Har dock sneglat väldigt mycket på Longines HydroConquest, finns en uppe på blocket för 5 lappar (fullset). Finns även ett par uppe på Chrono24 för en rimlig peng, vad tycker folket om det?
Är seriöst kär i denna på ett perlon band :wtf:
Föredrog den när jag köpte min och valde mellan hc och certinan. Ett år senare föredrar jag Longines-klockan.
Blir fortfarande glad när jag väljer den i klocklådan, gör sig kanon på både nato, gummi och länk. Det som jag inte gillade på certinan var vridringen.
Kör på den. Runt 5 lök beggad känns rimligt. (Jag har den blå versionen)
 

Andyrew

Cartier
Haft Certina DS action blå (hade på länk först) och sedan köpte jag en Longines. Certinan är grym, bra kvalitet och mycket för pengarna. Skulle dock vilja påstå att Longinesen är ännu lite bättre byggkvalitet, bättre länk bland annat. Hade jag köpt en dykare igen hade jag funderat på HC'n. Ett annat kul alternativ är Glycine Combat sub. Finns flera olika varianter. Riktigt fräsch
image.jpeg
image.jpeg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    100.2 KB · Visningar: 25
Topp