Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tips på prisvärd men tunn herrklocka (om möjligt, mekanisk)

Diskussion i 'Diskussion' startad av 18fullmakt, 20 februari 2013.

1. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

På jakt efter min första märkesklocka av ett något mer etablerat och erkänt pålitligt märke. För rätt klocka som verkligen faller mig i smaken kan jag vara beredd att slänga ut max 15 000 kr för i dagsläget.

Måtten på den klockan jag har idag är jag väldigt nöjd med: 38 mm i diameter och 7 mm tjock. Dessa mått är däremot inte ristade i sten, men där omkring vill jag att min nya klocka ska ligga runt, 38-42 mm diamater och 7-10 mm tjock.

Stilen på klockan så är jag främst ute efter en klocka av den något mer klassiska typen, men alla förslag är välkomna, skulle behöva en lite mer sportig och "manlig" klocka när jag tänker efter, samtidigt är kanske inte mina mått kompatibla med manlighet.

Den här klockan är väldigt fin: http://i73.photobucket.com/albums/i209/ ... ll1963.jpg

Men jag skippar gärna kinesiska tecken och kommuniststjärnan.

* Vet heller inte om det finns mekaniska klockor som är så tunna som jag letar efter och då heller inte i den här prisklassen, men om det finns, tips även här!

2. carlanton

carlanton Biskop

Re: Tips på prisvärd men tunn herrklocka (om möjligt, mekani

http://www.nomos-glashuette.com/en/watches/orion/weiss/

Lite mindre, men i alla fall tunn och rätt prisklass, tror jag. Finns på klockbutiken som ligger mittemot plattan, men är säkert billigare i Tyskland.

Också lite större, men rätt utseende. Dyker upp på köp och sälj då och då.

3. Charles_

Charles_ Präst

+1 på Nomos! Kanonklockor :)

4. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Tack för tips

Vad heter Zenith-modellen? Den var grym!

5. Re: Tips på prisvärd men tunn herrklocka (om möjligt, mekani

Gillar den här, en Citizen Eco-Drive Stilleto Super Thin AR1110-11H finns tydligen hos Creationwatches för 165 USD

39 mm i diameter och 4,7 mm tunn

Lånade bilder...

6. 18fullmakt
    Trådstartare

18fullmakt Bonde

Oj den var fin ja. Men den påminde väldigt mycket om den klockan jag har idag, svart ur osv.

Mårtenssons ur Brookfield