• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på remmar till Speedmaster

Kris

Breitling
Hej,

Letar efter några fina remmar till en speedmaster, gärna läder brunt och svart.
Har ni några tips på var man kan handla det från?
 

JAH42

Friends of KS
Hirch Medici om du inte gillar "glapp" mellan rem och boett. Annars är Omegas orginal alligatorband svinskönt.
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Slår alltid ett slag för Hirsch Forest!
image.jpg
 
D

Deleted member 2881

Guest
En racestrap från Heuerville skulle bli mitt förstahandsval!
 

Linkan

Rolex
Köpte 3st natoband ifrån @Josef B, snabb lev och riktigt bra band. Kanske inte läder som du fråga om men passar bra till sommaren och är svalkande
image.jpg
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Skinnato fungerar bra enligt mig. Sen är det ju ganska hårt att köra Velcostrap (kardborreband) precis som austronauterna. Jag har dock inte testat själv ännu.

image.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Di-Modell Rallye är ett fantastiskt skönt rally-band, och snyggt. Köptes från deras hemsida. Skall leta upp en bild på datorn.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Allt annat än indiansilver o olongspo är helt ute...

Men för att vara allvarlig, i fallande prisordning:
1. Jankoxxx Horween
2. Singular kängurunato
3. Fluco Horween/Shell cordovan från www.watch-band-center.com/

alla dessa är jäääkligt mycket fint band för pengarna!
(tänk på att bruna band mörknar med åren och infettning, så köp ljusare än du egentligen vill ha)

jankoxxx



image.jpg

image.jpg
 
Senast ändrad:

Olaa

Cartier
riktigt grym på omega racingband och clasp
4 039.jpg

fungerar fint på GasGasBones
010.JPG

just nu är jag inne i en länk-period, snyggt det med :) ser snygg ut på många band speedyn!!!
 

fsdfsdf

Omega
Själv brukar jag ibland varva min Speedys stållänk med att sätta på en svart croco-strap (nedan ett band från en IWC-pilot, men borde finnas många motsvarande i svart läder) - tycker det är rätt snyggt. Detta bekräftas ju även av att Omega säljer egna liknande OEM-band.

AKsq2Lg.png
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Själv brukar jag ibland varva min Speedys stållänk med att sätta på en svart croco-strap (nedan ett band från en IWC-pilot, men borde finnas många motsvarande i svart läder) - tycker det är rätt snyggt. Detta bekräftas ju även av att Omega säljer egna liknande OEM-band.

AKsq2Lg.png
Jag tycker nog att en så snygg klocka förtjänar ett band som är av rätt bredd...
 
Topp