• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tips på rep! kronan är av

NoMercy

Breitling
tja har en breitling klocka som kronan har ramlat av på. behöver hjälp med vart jag kan lämna in den?
bor i Stockholm.
vad säger ni är den äkta eller falsk? har ärvt den av en familjemedlem !
här kommer lite bilder

bilder på kronan som är borta, fortsätt nerått för mer bilder
IMG_2167.JPG
IMG_2166.JPG
IMG_2163.JPG
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Bara av att läsa texten så insåg jag att det är en kopia.

PS. jag är dessutom sämst på klockor ska tilläggas.
 

babanker

Panerai
okej då vet jag det men skitsamma tycker om denna! så vart kan man laga den?

Du kan inte laga denna, inte heller laga den trasiga själen som med största sannolikhet byggt ihop den.

Inget fel i att tycka om en klocka som man fått, helt förståeligt. Men när du ändå är här så tycker jag du ska ta en lång funderare på Hur en kopia kommer till, Vilka som finansierar tillverkningen och även tjänar pengar på den. Sist och absolut inte minst, Vem som måste plocka ihop klockan.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Om den nu har ett emotionellt värde så tycker jag att du ska spara den som den är, annars krävs det nog att du skruvar själv eller hittar någon som skruvar i klockor hemma.
 

Randel

Cartier
Ja, han lägger verkligen ned krut i sitt arbete, så att säga.

Man kan kanske inte anklaga honom för att använda sig av kirurgisk precision, utan kör lite mer Yngwie Malmsteen-style: "Vadå 'less is more'?! More is more!" Och han lägger ju verkligen tyngd bakom sitt mekande, och det gillar jag.
 
Topp