• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på Seiko kronograf (mekanisk, gärna vintage)

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Hej!

Har blivit lite sugen på en mekanisk vintage kronograf på sistone, fast gärna till en lite lägre slant (<3000kr)!
Vore kul med en till Seiko! Så den inte känner sig ensam :)

Någon som har förslag? Är det ens möjligt?

Tack på förhand!
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/seiko-kronograf.59455/
Kollat här?

Det är absolut möjligt, googla SEIKO 6138 och SEIKO 6139. Det finns även en tråd här på Kobra Kai om 6139.

Yes, har hamnat där några gånger när jag sökt runt på forumet. Tyvärr mest kvarts eller över budget dock :/
6138 såg riktigt trevlig ut, nästa spot on vad jag letar efter! Jag får göra lite research först bara, har aldrig köpt vintage förutom.

Edit: Efter att ha läst lite i tråden om 6139 så känns den nästan mer attraktiv! Cool historia osv!
 
Senast ändrad:

Stephan

Omega
Här har vi min 6138-3002, inhandlad ny av mig 1976, då en 19-årig yngling som just skulle ta
studenten, still going strong efter 40 år i min ägo, inne på tredje glaset och en nyare länk, vart den gamla
länken tog vägen vete katten, men denna klocka befäste mitt förtroende för SEIKO, det har blivit några till
genom åren;
IMG_4080.jpg
 

leiden

Rolex
Hej!

Har blivit lite sugen på en mekanisk vintage kronograf på sistone, fast gärna till en lite lägre slant (<3000kr)!
Vore kul med en till Seiko! Så den inte känner sig ensam :)

Någon som har förslag? Är det ens möjligt?

Tack på förhand!
7a38-7020 borde väl vara en kandidat i den prisklassen? Fanns en till salu på forumet för några dagar sedan, kanske fortfarande är kvar.

Edit: 7a28 också givetvis, det är modellen utan datum.
 
Topp