• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på stabil dykare med skön länk mottages.

Riley

Panerai
Har börjat snegla på den asiatiska marknaden (främst Seiko) för att hitta en kompletterande vardagsbeater.
Det jag letar efter är en dykare som tål lagom med stryk.
Quartz eller automatare kvittar men den senare bör åtminstone ha rykte om sig som någorlunda stabilt urverk.
En skön länk hamnar högt upp på kravlistan!
Under 10k är att föredra och spannet 40-45mm känns bra för mig.
Alla tips mottages tacksamt :)

Finns det liknande trådar har dom gömt sig långt bak i mitt sökresultat.
Men länka gärna annars.
 

Riley

Panerai
Skx 007/009 med strapcode superoyster eller angus jubilee. Alternative turtle med original länk eller strapcode länk.
Tackar!
Anande Skx 007/009 skulle dyka upp som förslag av det lilla jag vet om Seiko.
När det kommer till superoyster eller jubilee'n är det kanske mest en smaksak på utseende eller har någon generellt ett rykte som skönare/bättre?
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tackar!
Anande Skx 007/009 skulle dyka upp som förslag av det lilla jag vet om Seiko.
När det kommer till superoyster eller jubilee'n är det kanske mest en smaksak på utseende eller har någon generellt ett rykte som skönare/bättre?
Jag tycker personligen att orginal jubileen till skx är riktigt skön och följsam. Lite rasslig kanske men får man till storleken så är det inga problem. Orginallänken till srp77x är stabil, snygg och skön.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tackar!
Anande Skx 007/009 skulle dyka upp som förslag av det lilla jag vet om Seiko.
När det kommer till superoyster eller jubilee'n är det kanske mest en smaksak på utseende eller har någon generellt ett rykte som skönare/bättre?
Smaksak men angus jubilee är 300-400 kr dyrare. Jäkligt bra kvalité dock. Bättre än super jubilee dessutom.
APC_1139.jpg
 

Riley

Panerai
Jag tycker personligen att orginal jubileen till skx är riktigt skön och följsam. Lite rasslig kanske men får man till storleken så är det inga problem. Orginallänken till srp77x är stabil, snygg och skön.
Lite rassel mår jag nog inte dåligt av ;)
Oysterlänk är ju den typ jag är mest van vid men just därför skulle det vara kul med något annat.
 

Riley

Panerai
Smaksak men angus jubilee är 300-400 kr dyrare. Jäkligt bra kvalité dock. Bättre än super jubilee dessutom.
APC_1139.jpg
Den där bilden ringar nog in det jag söker!
Visst finns det säkert roligare alternativ men just det där är väldigt tilltalande :)
Att det diffar några hundringar på länken gör detsamma så länge resultatet blir det bästa möjliga.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Den där bilden ringar nog in det jag söker!
Visst finns det säkert roligare alternativ men just det där är väldigt tilltalande :)
Att det diffar några hundringar på länken gör detsamma så länge resultatet blir det bästa möjliga.
Då tycker jag att en Skx007K från skywatches och angus jubilee från strapcode är en klockren kombo för en hyfsat billig peng.

Wus2016 koden borde ge nån rabatt på strapcode.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Kul alternativ!
Som jobbklocka skulle inte storleken störa mig. Får kika mer på den.

Tycker jag. Priset är utan tvekan billigast i världen, men mikrodykare är inte så poppis här i Svedala. Bara läst gott om den iaf, hade köpt själv om den varit liite mindre (var sugen) :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ju huuuur många som helst. Om länken är viktig för dig så kolla strapcodes hemsida för att se vilka modeller de har länk till. Sumon är ju given för max 10.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker jag. Priset är utan tvekan billigast i världen, men mikrodykare är inte så poppis här i Svedala. Bara läst gott om den iaf, hade köpt själv om den varit liite mindre (var sugen) :)
Ser ut som att den vill vara något den inte är. Inget jag hade lagt pengar på.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ser ut som att den vill vara något den inte är. Inget jag hade lagt pengar på.

Hur menar du? :)
För två tuss får du nog en bra klocka, sen om den är bättre än Seiko vet i fan. Jag tycker dock den är roligare än skx (men kanske för jag ägt min i 5år nu och är rastlöhehe :rolleyes:).

Edit: men om du kan lägga upp mot 10k då finns det ju mkt kul välja på iof. Hade jag köpt en tuna.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Proportionerna funkar inte alls för mig och alla delar ser billiga ut.

Kanske 22mm länk hade varit bättre. Men annars tycker jag den är ok (mest för stor bara) iaf fin när jag kollar bilder/videor på Wus/watchreport. Men smaken är som baken :) Hade jag tio tusen (vilket var spannet) hade jag ju köpt en tuna istället eller båda :blackeye:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske 22mm länk hade varit bättre. Men annars tycker jag den är ok (mest för stor bara) iaf fin när jag kollar bilder/videor på Wus/watchreport. Men smaken är som baken :) Hade jag tio tusen (vilket var spannet) hade jag ju köpt en tuna istället eller båda :blackeye:
Valfri tonfisk känns ju givet. :)
 

Riley

Panerai
Det finns ju huuuur många som helst. Om länken är viktig för dig så kolla strapcodes hemsida för att se vilka modeller de har länk till. Sumon är ju given för max 10.
Har märkt det. Därför jag behöver er expertis så jag inte plockar modellen som alla vet pajar vid minsta lilla fartgupp, är känd för att diffa +- 30s/dygn beroende på viloläge eller har den bitande stållänken.
Att det skulle vara mysigt att testa jubilee för en gångs skull börjar jag känna mig trygg i.
Modellen är fortfarande mer öppen.
 

J3sus

Omega
Har börjat snegla på den asiatiska marknaden (främst Seiko) för att hitta en kompletterande vardagsbeater.
Det jag letar efter är en dykare som tål lagom med stryk.
Quartz eller automatare kvittar men den senare bör åtminstone ha rykte om sig som någorlunda stabilt urverk.
En skön länk hamnar högt upp på kravlistan!
Under 10k är att föredra och spannet 40-45mm känns bra för mig.
Alla tips mottages tacksamt :)

Finns det liknande trådar har dom gömt sig långt bak i mitt sökresultat.
Men länka gärna annars.

Seiko Padi med Strapcode jubilee är riktigt Nice. Eller nån annan Seiko turtle.
IMG_2312.jpg


Marathon är också sjukt sweet. Tror det är klockan med bäst orginal länk för ca 5000.
Sar, Tsar och Gsar har samma länk.
IMG_2311.jpg
 

Bilagor

  • IMG_2309.PNG
    IMG_2309.PNG
    286.8 KB · Visningar: 18

Riley

Panerai
Solar chronon är överraskande bra och kan rekomenderas, vette tusan varför jag sålde min ..... men nu måste jag nästan köpa en igen :)
IMG_4478.JPG
Chronon är snygg men i det här fallet hoppar jag nog kronografer helt när jag tänker efter.
Seiko Padi med Strapcode jubilee är riktigt Nice. Eller nån annan Seiko turtle.
IMG_2312.jpg


Marathon är också sjukt sweet. Tror det är klockan med bäst orginal länk för ca 5000.
Sar, Tsar och Gsar har samma länk.
IMG_2311.jpg
Padi har jag varit nära att klicka hem ett par gånger men även där känner jag till sist att det inte är den jag söker.
Marahton är nästan en nyhet för mig som jag får titta mer på.

Men tack hörni :)
 

J3sus

Omega
Chronon är snygg men i det här fallet hoppar jag nog kronografer helt när jag tänker efter.

Padi har jag varit nära att klicka hem ett par gånger men även där känner jag till sist att det inte är den jag söker.
Marahton är nästan en nyhet för mig som jag får titta mer på.

Men tack hörni :)
Köp Padin, grym nu på sommaren!
Men Marathon borde du också kolla på, sjukt coola klockor. Men dom flesta klockorna som nämnts här i tråden kan du köpa begagnade och prova ett tag sen sälja vidare utan att förlorar speciellt mycket pengar:)
 

Riley

Panerai
Just nu har titandykaren seglat upp ledning.
Kommer ihåg nu att jag diggade den skarpt när @yonsson la ut sin recension.
Kanske för att jag vid tidpunkten var sugen på en Pelagos och tyckte mig se stora likheter.
Titan är ju förresten för jäkla bekvämt att gå omkring med även om det kan kännas lite som en leksaksklocka ibland.
 
Topp